Bewarend beslag woning

Dovena
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bewarend beslag woning

#1 , 06 dec 2019 01:32

Vorige week kreeg ik van een gerechtsdeurwaarder een brief met daarin 'ter info' vermeld dat er een bewarend beslag werd gelegd op de woning. Mijn ex en ik zijn nu een jaar uit de echt gescheiden. De vereffening is echter nog niet rond waardoor hij nog steeds voor de helft eigenaar is van de woning. Gezien mijn ex schulden maakt en zijn afbetalingsplan (afgesproken in een vonnis waarvan ik geen kennis heb) niet nakomt, is er dus een bewarend beslag gelegd. Kan er worden overgegaan tot een openbare verkoop van de woning niettegenstaande hij maar voor de helft eigenaar is? Ik veronderstel dat men toch geen beslag kan leggen op mijn deel aangezien ik geen aandeel heb in zijn schulden. Ik heb ondertussen wel begrepen dat er geen vereffening kan gebeuren zolang de schuldeiser niet vergoed is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 01 jan 2020 18:34

Kan inderdaad. Bij uitvoering openbare verkoop kan normaliter slechts zijn deel naar zijn schuldeisers gaan.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 05 jan 2020 19:46

En de rest gaat dan naar u, na aftrok de verkoopskosten, en van het saldo van hypotheeklening eventueel,

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”