moet dat beschreven staan in het EOT?

anouck
Topic Starter

moet dat beschreven staan in het EOT?

#1 , 27 jul 2008 10:08

mijn man is gescheiden met EOT.
bij betaald ruim 420 euro voor zijn 2 kinderen.
nergens in het eot staat beschreven dat er kosten moeten gedeeld worden.
enkel bij hoge studies en ingrijpende gezinssituaties kan er een aanpassing gevraagd worden.
ze heeft al eens een proces ingespannen om een groot aantal rekeningen te delen en nu dreigt ze opnieuw.
de eerste keer, heeft het jaren aangesleept maar heeft ze uiteindelijk geen gelijk gekregen.
maakt ze kans?
moet het er in beschreven staan of kan er daar van afgeweken worden?
mijn man heeft bij de echtscheiding gekozen om maandelijks iets meer te betalen want wou geen deling van kosten omdat hij wist dat ze daar misbruik zou van maken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anouck
Topic Starter

#2 , 27 jul 2008 12:20

ze = ex-vrouw uiteraard

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2008 19:49

Als de omstandigheden gewijzigd zijn kan de rechter afwijken van de overeenkomst in het belang van de kinderen.

scorpioen

Reclame

anouck
Topic Starter

#4 , 28 jul 2008 00:07

haar financiele toestand is zelfs veel verbeterd.
haar vriend heeft een goed draaiende zaak en ze staat er financieel véél beter voor dan vroeger. ( ze zijn al 8 jaar samen)
de vorige keer geeft de rechter geen toegevingen gedaan, en heeft hij het vonnis nageleefd. ( na veel getouwtrek tussen de 2 advokaten)
maar nu terug een proces is er voor mij teveel aan.
nu en dan eens tussenkomen in bepaalde zaken zouden wij zelfs niet erg vinden maar de manier waarop.
jaren lang rekeningen opsparen en ze dan in onze brievenbus steken en we krijgen dan 2 weken om dat bedrag te betalen. dat gaat over bedragen tss 1.500 en 2000 euro in één keer.

citroentje

#5 , 28 jul 2008 19:53

Ze mag een hand geven aan me vriend zijn ex,zij doet dat ook zo.Ook een rechtzaak geweest zij heeft wel gewonnen maar van de rechter moest ze wel maandelijks de onkosten doorgeven want hij ging nu maar één keer het zo toelaten.Zij schreef kosten op zelf waar zelf geen bewijzen waren van school of zo.Nu dit jaar heeft ze het weer geprobeerd maar onze adv verwees naar de uitspraak van de rechtbank en vroeg de originele rekeningen van de school of winkel van aankoop.We hebben sindsdien niets meer gehoord en het is nu ongeveer vier maanden geleden.

Terug naar “Echtscheiding”