geld versus natura werken terug eisen

smal
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

geld versus natura werken terug eisen

#1 , 16 nov 2019 01:44

Goedemorgen,

Mijn vrouw en ik die gaan scheiden.
Mijn vrouw (ex) die had bij de aankoop van de woning 65000€ in gebracht en staat ook beschreven.
Nu is het zo dat haar ouders voornamelijk geld gegeven hebben maar niks in het huis gedaan hebben.
Mijn ouders daar integen die hebben bijna 7 maanden met mij gewerkt in het huis.
Kan ik deze natura gelden terug vragen?
Ik kan dit wel aantonen van de werken die mijn pa gedaan heeft via foto's facturen enz.

Bedankt voor uw advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5415

#2 , 16 nov 2019 08:10

Als je volgens het wettelijke stelsel gehuwd bent geldt de regel “scheiding van goederen doch gemeenschap van aanwinsten”: wat bewijsbaar van haar of u is blijft van haar of u (bv beschreven schenikingen) doch wat verdiend/gepresteerd werd tijdens het huwelijk is van elk de helft. Jouw werk zit al zeker in de gemeenschap en ik denk niet dat een rechter het werk van u ouders aan u gaat toewijzen. Dit is mi geacht voor beiden gepresteerd te zijn. Je kan natuurlijk tot een vergelijk proberen te komen maar of dat lukt ....

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 16 nov 2019 10:39

Die hulp wordt m.i. geacht gratis te zijn, anders zijn er fiscale consequenties.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”