Heb dus een probleem met advocaat tegenpartij.
Had gekozen om alimentatie te betalingen via de raadsman van ex.
Doordat het blijkbaar niet berekend werd door een rekenmachine is er dan toch een overzicht gekomen van raadsman tegenpartij.
Hier blijkt dat raadsman niet alle gelden die ontvangen werden doorbetaald werden aan ex.
In de tijd kreeg ik het verwijt van de kinderen dat er niet betaald werd waardoor de relatie meer dan verzuurd geworden werd, zelfs compleet gebroken, dacht ik toen dat het kat en muis spel van ex was.
Toen ik ergens rook zag heb ikzelf een raadsman aangesproken voor opheldering, want blijkbaar is er alimentatie betaald dit terwijl de kinderen al gingen werken en betaald werden door werkgever.
Dit is met alle mogelijke kracht voor mij geheim gehouden.
Blijkbaar had mijn raadsman niet de gepaste argumenten waardoor beiden een jarenlange briefwisseling onderhielden op kosten van... inderdaad.
Nu vraagt mijn raadsman een provisie om ex te dagvaarden om de teveel ontvangen gelden terug te innen.
ZIj heeft waarschijnlijk niets teveel ontvangen, uit overzicht verkregen van raadsman ex heeft deze meer dan 3000 euro weerhouden.
Mijn vraag nu, hoe kan ik deze som nu terug krijgen? Via procedure naar ex (zij heeft deze trouwens nooit ontvangen) of procederen tegen raadsman ex (hij heeft deze niet doorbetaald, dus onterecht gehouden). Volgens mijn bescheiden kennis is, het weerhouden van gelden anders dan waarvoor het bestemd is een strafrechtelijke overtreding.
Dank bij voorbaat