Uit elkaar gaan advies

AnoniempjeL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uit elkaar gaan advies

#1 , 13 nov 2019 07:28

Beste iedereen,

Het gaat al een tijdje niet goed in mijn relatie, al is er nog liefde. Dit is echter niet voldoende, door een slepende alcohol verslaving van mijn partner ben ik steeds minder gaan werken, ook om mijn bijberoep te kunnen uitbouwen. Door die verslaving van hem lukte dit echter niet goed. Ik ben ook zo stom geweest met hem een woning te kopen en die te renoveren. Nu mijn partner zijn verslaving iets wat onder controle heeft ben ik compleet gecrashed en dreigt hij om de 5 botten om uit elkaar te gaan. Ik zit thuis met een burn-out, weet niet of ik nog in mijn huidige job kan blijven en weet ook niet hoe ik uit elkaar kan gaan.
Mijn vriend heeft de kosten van de verbouwing op zich genomen, maar ik zie het niet zitten wanneer we uit elkaar zouden gaan en verkopen (want alles is nog niet af) om dan met een depressie, geen job en een financiële kater achter te blijven. Voorlopig betalen we wel 50/50 af, alleen de verbouwkosten heeft hij betaald. We hebben nog geen keuze gemaakt om uit elkaar te gaan en wie in het huis zou blijven, ik denk geen van beiden, want ik denk niet dat 1 van ons dat kan betalen.
Ik zou graag wat juridisch advies, want ik heb me al die tijd voor hem gegeven en ik wil niet het slachtoffer worden van zijn egoïsme. Door goed geïnformeerd te zijn kan ik er misschien uit geraken, want op dit moment weet ik het allemaal niet meer.

dank je

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1872
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2019 12:00

Je vergeet belangrijke info in jouw bericht; hoe is het zakelijk recht verdeeld?

Hebben jullie elk zoveel % van de volle eigendom?

Sirkii
Berichten: 5434

#3 , 13 nov 2019 12:18

Relatietherapie al overwogen? Misschien lukt het om deze moeilijke periode te overwinnen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38622

#4 , 16 nov 2019 16:44

Type van samenwonen van huwelijk tot samenwonen al of niet met contracten...

Terug naar “Echtscheiding”