schoolkosten , studie toelagen , tips omtrent ander vonnis

nick007
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schoolkosten , studie toelagen , tips omtrent ander vonnis

#1 , 12 nov 2019 14:04

even de situatie schetsen !

ik ben een getrouwde pluspapa ik onderhoud samen met mijn vrouw haar twee kinderen ! mijn vrouw en haar ex hebben het volgende vonnis ivm kinderen, kinderen komen week , week ! wat schoolfacturen betrefd betaald mijn vrouw voor haar dochter , haar ex betaald voor hun zoon ! het kindergeld wordt ook netjes gedeeld en steeds tijdig gestort , wat betreft kledij , schoenen ( heen en weer materiaal ) deze kosten worden ook allemaal netjes gedeeld .

ivm met studie toelagen hoe zit dat dan ? ik denk dan dat die ook per kind moeten verdeeld worden , gelijk wie de aanvrager is , of gelijk waar het kind ingeschreven staat ? of ben ik zo verkeerd ? (de dochter staat bij ons ingeschreven , de zoon bij zen vader)

de situatie is namelijk zo ! dit jaar hebben wij voor het eerst een studie toelage op onze rekening gekregen voor de zoon ! de vader was er zeer snel bij om die terug te vragen ... we hebben die dan ook gestort ! daar we zelf ook een studie toelage hadden aangevraagd zijn we te weten gekomen dat hij meerdere jaren in het verleden een studie toelage heeft gekregen voor zijn dochter deze kunnen we ook aantonen op papier van de instelling zelf !

kunnen wij deze terug eisen zo ja welke stappen ondernemen we dan best * we zouden eigenlijk graag het vonnis laten herzien daar wij steeds in alles correct zijn , en eigenlijk alles nadelig is voor mijn vrouw , haar situatie is nu ook veranderd tegen over toen het vonnis werd opgesteld

ook het gedoe van heen en weer kledij de kosten worden nu gedeeld ! de kinderen komen de vrijdag toe met kledij van papa en moete de vrijdag terug vertrekken met de kledij van papa ... ivm schoenen als de vader het in zijn gedacht krijgt om nieuwe schoenen of jassen te halen dan stuurt hij dood leuk een sms van dat hebben ze nodig ... twee uur later krijgen we dan een foto van bv een schoendoos waar de prijs opstaat... ! in ons vonnis staat dat heen en weer kledij moet gesplit worden en na overleg !! met beide partijen er pas een aankoop kan gedaan worden , bij ons gaat dat dus volledig verkeerd ! ook dat zouden we willen aanpassen , dat dit er uit gaat en als de kinderen iets nodig hebben dat ze dat gewoon kunnen vragen ! graag tips , en alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding