Aanpassing alimentatie

Bartporta
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanpassing alimentatie

#1 , 01 nov 2019 11:23

Ik ben 11 jaar geleden gescheiden en heb steeds de alimentatie voor de 2 kinderen betaald. In 2016 ben ik echter opnieuw getrouwd en zijn we naar het buitenland verhuisd. De kinderen, toen 17 en 19, bleven in België. Er werd een addendum gemaakt op de onderhandse akte ivm de alimentatie (dit hebben we zelf gedaan). In 2017 werd ik echter werkloos, waardoor m'n inkomen gereduceerd werd to 0€ (geen werkloosheidsuitkering in het buitenland). Gelukkig had m'n vrouw een goede job zodat we verder konden. Ik heb toen aan m'n ex gevraagd om de alimentatie te verlagen, maar dat wou ze niet van weten. Aangezien ik niet de financiële middelen had om het volle bedrag te betalen, heb ik de laatste 2 jaren een verminderd bedrag betaald, maar nu eist ze de uitstaande 4000€ op via haar advocaat. Mijn vraag is nu, is een addendum rechtsgeldig indelen het niet door de rechtbank is opgesteld? En wat gebeurt er indien ik niet betaal? Kan er beslag gelegd worden op het loon van m'n vrouw in het buitenland of kan er beslag gelegd worden op onze goederen in het buitenland? Ik heb ook nog een huis in België dat verhuurd wordt, loopt dit ook gevaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 01 nov 2019 17:15

Een overeenkomst die u in vrije wil aan ging, en dewelke niet strijdig is met de wetgeving geldt als wet tussen partijen. Er is geen externe bekrachtiging door bvb rechtbank nodig.
Uiteraard kan men ook in het buitenland een schuld innen. Binnen de EU relatief makkelijk. Maar de kosten lopen wel op.
Het is natuurlijk makkelijker als u in België een onroerend goed bezit/ verhuurt.
Op huurinkomsten kan makkelijk beslag gelegd worden
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”