schooltoeslag

gigi1976
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schooltoeslag

#1 , 28 okt 2019 15:51

Hallo,

Ik heb heb de volgende vraag i.v.m aanvraag attest schooltoeslag.
Ik ben een gescheiden man en betaal al een aantal jaren alimentatie voor mijn twee kinderen die nu in de pubertijd zitten.
De ex partner krijgt alle premies en onderhoudsgelden op haar rekening gestort.
Dit staat zo in de overeenkomst en bekrachtigd door de rechtbank.
De ex-partner behoort eerst de tussenkomst van de premies en toelagen aan te spreken voordat er naar mij voor de helft gefactureerd kan worden.
Nu blijkt dat mijn ex partner de studietoelage voor zichzelf houd en mij geen voordeel geeft van de tussenkomst van de toelagen en premies.
Ze geeft dan ook geen stortingsbewijs ofwel attest van de uitbetaling van de uitkeringsinstantie. Die instaat voor uitbetaling van het groeipakket.
Kan ik rechtstreeks bij die uitkeringsinstantie een attest aanvragen waarin alleen de uitkering van de toeslag vermeldt staat en aan wie van mijn twee kinderen ?
Heb gebeld naar de uitkeringsinstantie en die vermelden dat het alleen via een raadsman dat aangevraagd kan worden.
Dit is volgens mij niet eerlijk, want ik mag hier weer kosten voor gaan maken terwijl de ex-partner bij de wet verplicht is kenbaar te maken of ze schooltoeslag krijgt. Met de wet op de privacy kan ik begrijpen dat ze geen berekeningen willen meegeven. maar volgens mij heb ik toch recht als vader om gewoon het uitgekeerde bedrag op te vragen bij die organisatie. mijn ex gebaart dat ze niets ontvangt en zogezegd het allemaal nog eens moest laten berekenen. Ik weet dat ze toeslag ontvangt. want via school van de kinderen heb ik vernomen dat er attest binnengegeven was voor schooluitstap. en die kon je alleen binnen geven als je schooltoelage ontvangt. de kortingen gaan naar haar. maar zie deelt die niet met mij, terwijl ik er ook recht op heb.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding