scheiding

orrel
Topic Starter
Berichten: 26

scheiding

#1 , 25 okt 2019 14:16

Beste

ik ben uiteen met mijn partner. Wij woonden samen in haar huis. Ik heb via mijn bvba een bureau twv +- 3000e laten plaatsen bij haar, de bureau is gefactureerd op mijn bvba waar zij GEEN aandelen in heeft.(mijn bvb stond toen op haar adres weet niet of dit ertoe doet ?) Nu had ik graag deze teruggehad, dat wil mijn partner niet toestaan. Als compromis stelde ik voor om de helft van het bedrag te storten , als ze hem toch per se wil bijhouden. Dat wilt mevrouw ook niet.
Kan ik deze terugvorderen ? Staat zwart op wit op factuur dat ie van mijn bedrijf betaald is. Nu mijn bvba van adres veranderd had ik natuurlijk de bureau mee willen laten verhuizen.
Welke procedures moet ik doen om deze terug te krijgen ?
Is het sop de kolen waard?
Stel er komt een rechtzaak waarvan de kosten misschien hoger zijn dan de bureau betaald zij mij deze terug, indien ik in mijn recht ben ?

Bedankt voor jullie reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 25 okt 2019 16:06

Niet u, maar de bvba is eigenaar van dat bureau. Het is dan ook aan uw bvba om een vordering in te stellen.

Hoeveel betaalde de bvba om gebruik te maken van haar huis, of deel van haar huis ?

orrel
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 25 okt 2019 17:03

Niet u, maar de bvba is eigenaar van dat bureau. Het is dan ook aan uw bvba om een vordering in te stellen.

Hoeveel betaalde de bvba om gebruik te maken van haar huis, of deel van haar huis ?
de bvba betaalde geen geld om gebruik te maken van haar huis, ik betaalde prive voor kost en inwoon..

alvast bedankt voor je reactie

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 02 nov 2019 19:08

Werd er door haar belasting betaald of in haar belastingen melding gemaakt van verhuur aan een bvba?

Terug naar “Echtscheiding”