familierechtbank

sagersna
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

familierechtbank

#1 , 21 okt 2019 16:35

beste ik ben al 5 jaar gescheiden, habitat van de kinderen huisje woon ik en het school is een paar meter van ons.
ik heb twee kinderen van 6-11 jaar en ik zie hen echt lijden omdat we als ouders totaal vreemd zijn aan elkaar en al 5 jaar in een vechtscheiding zitten
uiteindelijk heb ik vorig jaar het huisje ingekocht ik heb hem meer dan voldoende uitbetaald. ook alles meubels enz zijn eerlijk met de notaris verdeeld
maar de verblijfsregeling is nu het probleem. ik heb het huwelijk wel stopgezet 5 jaar geleden omdat ik de leugens en bedrog beu was van mijn ex man en ik heb me wel lang slecht gevoeld omdat het gezin kapot was maar ik wou totaal niet verder met deze persoon. de kinderen waren nog heel klein zeker de jongste. ze zijn altijd bij mij geweest en om de twee weken een weekend naar hun papa, de oudste heeft even een 5/9 regeling gehad twee keer maar dat ging niet goed. ik heb de indruk dat ik moet blijven boeten van de papa en de kinderen als schild gebruikt worden. het is niet dat ze meer of minder gaan ze zullen hun mama en papa altijd graag zien en omgekeerd. nu heeft hij het al zover gekregen dat er al een sociale studie is geweest enz er was toen gevraag om mensen te contacteren oa de juffen enz en dit is allemaal niet gebeurd, mijn ex man gaat niet naar de logo (vcrplicht voor hen beide van school uit) niet naar de dokter, tandarts, psycholoog voor de oudste, verjaardagsfeestjes, vormselvoorbereiding …. de kinderen leiden en dat uit zich in hun leren. het hoofdje zit te vol, nu om haar wat op te vrolijken en het eigenlijk enkele dagen per week verplicht is gaat de oudste met de fiets naar school en terug zodat ze rustig kan leren tot ik en broer er zijn. dat kan niet bij de papa hij is 3 keer verhuisd (huren) in 5 maand, het klikt niet goed met partner, nu is er en ongelukje op komst zoals ze het zelf vertellen een baby totaal geen rust meer voor de kinderen, ze hebben ook maar twee slaapkamers en wonen zeker een 1u en 20 min fietsen van school. dat wil ik niet, er word amper huiswerk gemaakt, ze zijn zelf geen vragende paritj zeker niet, toch komt er in november een vonnis en dat is dan onmiddellijk uitvoerbaar kan dit zomaar, kan ik dit niet tegenhouden, in beroep gaan...want elke poging die ik doe oa samenkomst oudercontact enz stuurt hij zijn kat. de kinderen smeken bijna hou het tegen mama en week/week zonder communiciatie is moeilijk niet, ze hebben ooknooit een andere regeling gekend en dan ineens van vandaag of morgen week week, bovendien zien ze alle familie grootouders via mij en ook de schoonfamilie omdat hij met hen al jaren in ruzie leeft en gebroken heeft. ze hebben ook een hele vriendenkring in onze straat en dat kunnen en willen ze niet missen te lang ...stel dat het in mijn den de kinderen hun nadeel is wat kunnen we doen of al op voorhand acties ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 26 okt 2019 21:01

Hebt u geen advocaat?
Was er een oorspronkelijk vonnis Toen u scheidde 5 jaar geleden?
Wat stond daar in qua alimentatie en omgangsregeling?
Zo'n vonnis komt er niet zonder u of uw advocaat gehoord te hebben.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”