Vader kijkt niet om naar baby

JazzyA
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Vader kijkt niet om naar baby

#1 , 18 okt 2019 10:11

Hallo iedereen,

Mijn dochter is ruim 3 maandjes jong nu. Voor zij geboren is was de relatie met de pappa al zo goed als gedaan, maar voor de dochter heb ik het maar een kans gegeven. Tijdens de zwangerschap is hij nergens bij betrokken geweest, had altijd wel excuusjes dat hij niet kon komen. Hij is wel bij de bevalling geweest en heeft haar erkend, maar nog geen week na de bevalling is hij gaan werken en heb hem misschien nog 4 keer gezien. Iedere keer komt hij niet als we afspreken ivm onze dochter, laat dan niet weten en zie ik dat hij andere dingen een grotere prioriteit geeft als zijn dochter. Hij heeft haar ondertussen 11 weken niet gezien.
Eind september had mijn dochter koorts, heb dit aan hem medegedeeld, 5 dagen lang heb ik niet gehoord.. zo ook als het over het consultatiebureau gaat of dergelijke, is hij niet bereikbaar of negeert hij het..
Hij helpt niet mee in de verzorging, in het onderhoud en betaald ook niets.
Nu was mijn vraag, als dit voor een rechter komt, wat kunnen dan de consequenties zijn voor hem? In een eerder topic heb ik verteld dat hij ook de huur wil opzeggen van het huis wat wij huren, waardoor zijn dochter en ik op straat komen per 1 januari.
Bedankt alvast voor ieder zijn of haar reactie!

zie ook viewtopic.php?f=38&t=106075&p=603139#p603139 JurecaBE-moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2019 10:43

Consultatiebureau? Woont u in Nederland? Hier heet dat meestal gewoon Kind & Gezin

JazzyA
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2019 10:44

Consultatiebureau? Woont u in Nederland? Hier heet dat meestal gewoon Kind & Gezin
Ja klopt, kind & gezin..
mijn dochter en ik wonen in België.. de vader in NL

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 18 okt 2019 11:43

Eerst en vooral proficiat :-)

Ik lees dat je ex je dochtertje erkend heeft. Als dit inderdaad (op de juiste manier) gebeurd is, dan betekent dit dat je ex wettelijk de vader is van je dochter. Dit is iets wat (zeker als hij de biologische vader is) niet (of toch minstens heel moeilijk) ongedaan te maken is, noch door jou noch door hem.

Je kan via de rechtbank bekomen dat je ex alimentatie moet betalen. Hou er echter ook rekening mee dat de vader ook zijn rechten kan laten gelden, en voor de rechtbank bvb co-ouderschap kan vragen, of omgangsrecht.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 18 okt 2019 12:12

En als u samen een huis gehuurd hebt in België, dan is de opzeg van zijn kant uit niet voldoende om de huur te beëindigen.

Van wanneer dateert uw huurcontract?

JazzyA
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 okt 2019 13:02

Eerst en vooral proficiat :-)

Ik lees dat je ex je dochtertje erkend heeft. Als dit inderdaad (op de juiste manier) gebeurd is, dan betekent dit dat je ex wettelijk de vader is van je dochter. Dit is iets wat (zeker als hij de biologische vader is) niet (of toch minstens heel moeilijk) ongedaan te maken is, noch door jou noch door hem.

Je kan via de rechtbank bekomen dat je ex alimentatie moet betalen. Hou er echter ook rekening mee dat de vader ook zijn rechten kan laten gelden, en voor de rechtbank bvb co-ouderschap kan vragen, of omgangsrecht.
Merci😊😊

Ja ben mij er van bewust. Maar vraag me af, omdat hij er niet naar omkijkt of wat dan ook, of dat invloed gaat hebben? Nu is hij een drugsverslaafde en liegt alles en alles bij elkaar, dit kan ik aantonen. Ook kan ik aantonen dat hij zijn dochter totaal niet op de eerste plaats zet. Hij vindt niet dat zijn dochter er wat mee te maken heeft dat hij het huurcontract opzegt, terwijl ik nergens heen kan als ik akkoord zou gaan, dus dat doe ik al niet..

JazzyA
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 okt 2019 13:04

En als u samen een huis gehuurd hebt in België, dan is de opzeg van zijn kant uit niet voldoende om de huur te beëindigen.

Van wanneer dateert uw huurcontract?
Van dit jaar.. dus huren het nog geen jaar.. en het is een contract van lange duur, dus eerste 3 jaar ontkomt ge nie aan een boete.. Dat ik geen inkomen heb en niets anders kan betrekken omdat dit te veel kosten zijn, boeit hem helemaal niets.. de reden dat hij heeft opgezegd is omdat hij gehoord heeft dat ik anderen mensen zou uitnodigen en daar gaat em nie voor betalen.. hij vergeet alleen dat als je net een baby heb dat ge kraambezoek krijgt.. hier is hij uiteraard nooit bij geweest, bij geen enkel bezoek als alleen van zijn moeder de dag nadat ik terug thuis was uit het ziekenhuis

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 18 okt 2019 20:47

U kan procedure opstarten zodat u alimentatie kan bekomen.
Via familierechtbank en dan via DAVO.

Terug naar “Echtscheiding”