Ex vriendin verbied contact met mijn 2 maand oude dochter

Kim V.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex vriendin verbied contact met mijn 2 maand oude dochter

#1 , 14 okt 2019 21:58

Mijn ex vriendin waar ik een dochter (2 maand oud) mee heb verbied mij alle contact met mijn dochter. Zij kan mijn keuze niet respecteren om uit elkaar te gaan en gebruikt nu onze dochter om me te raken “ ik niet uw dochter ook niet”. Ze is officeel door mij herkend maar de woorden van mijn ex maakt me bang. Ze zegt dat het eerste jaar ik mijn dochter niet kan opeisen. Ik probeer me nu een weg te zoeken wat voor mij als papa mijn rechten zijn en hoe ik hier best aan begin. Natuurlijk is mijn bedoeling een stabiele weinig touw getrek in belang voor mijn dochter. Maar een noodkreet als papa die momenteel zijn dochter niet meer ziet opgroeien.

Groeten K.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 15 okt 2019 00:10

zoiets zal helaas via de jeugdrechtbank moeten gaan als de moeder zo gaat handelen


dat u uw dochter niet kan "opeisen" het eerste jaar is zever

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 15 okt 2019 23:06

Zolang er geen vonnis of akte is kan u niet veel doen.
Ex vriendin - in wettig samenwonen al of niet let contract of gewoon feitelijk samenwonend.
In het laatst geval is volgens mij nog steeds de voorzitter RB eerste aanleg bevoegd voor dringend maatregelen.

Anders de jeugdkamer van de familierechtbank.

Zolang geen vonnis of indien er geen akte is zal ook de politie niets (kunnen) doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”