betaling onderhoudsgeld

driss
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

betaling onderhoudsgeld

#1 , 14 okt 2019 09:33

Mijn ex is na vonnis veroordeeld tot het betalen van een onderhoudsbijdrage (ca. 150 euro/maand);
De verblijfsoverstijgende kosten dienen 50/50 te worden verdeeld, ik maak daar periodiek (3-maandelijks) een overzicht van over.
Hij betaalt daar echter, naar "eigen" inzicht, bepaalde bedragen wel en andere niet, waardoor de afrekeningen (met alle plussen- en minnen van de voorbije periodes) een onoverzichtelijk kluwen worden.
Zo is er een maandelijkse kost van 200 euro, 100 euro pp, die ik netjes op de 3-maandelijkse afrekening zet
Nu heeft hij laatst zelf bepaald het onderhoudsgeld te gaan "verhogen" naar 250 euro zodat die 100 euro daar al inzit;
Op zich is dat een goede zaak, echter ik vrees dat de betalingen dan nog overzichtelijker gaan worden, in de zin van wat is wanneer betaald en voor welk doel?
Ik weet dat zeker het onderhoudsgeld onmiddellijk opeisbaar is, maar ik heb de indruk dat dit met opzet gedaan wordt om de betalingsopvolging moeilijk tot onmogelijk te maken zodat dat straks ook niet meer te volgen is.
Ik zou daarom het onderhoudsgeld apart gestort willen zien om het uit elkaar te kunnen houden, maar mag ik dit "eisen"?
dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2019 11:37

Mevrouw u kan toch ook deze betalingen zelf splitsen gezien het hier blijkbaar om "vaste" sommen gaat. Het is toch het belangrijkste dat uw ex-man zijn verplichtingen nakomt, niet meer en niet minder. Als uw ex-man zijn verplichtingen nakomt kan er geen sprake zijn van onmiddellijk opeisbaarheid, tenzij u uw ex-man de duvel wil aandoen en dat zou beneden alle peil zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”