Hulpvraag

Mevr. V.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hulpvraag

#1 , 03 okt 2019 08:56

Beste lezer,

Ik wil scheiden van mijn man, maar weet niet waar te beginnen. Klinkt misschien stom, maar het is echt waar. Ik zal proberen mijn situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen. Ik ben van Nederland gekomen om diverse redenen. 1 daarvan was dat het makkelijker was te trouwen met mijn man die van Marokkaanse afkomst is. Ik had een inkomen en hij op dat moment niet. Dit is nu ruim 3 jaar geleden. Bij het inschrijven konden we gelijk aangeven dat we wilden trouwen en 2 weken daarna is dat gebeurd. Enfin, mijn man werkt nu af en toe via interims maar heeft geen vaste baan. Mijn contract werd vorig jaar niet verlengd en ben dus werkloos geworden. Via Vdab doe ik nu een opleiding tot een knelpuntberoep en krijg daarnaast werkloosheidsuitkering. Nu is het zo dat ik emotioneel kapot gemaakt wordt door mijn man. Ik doe mijn best om veel ballen houden en houd alles draaiende in huis. Echter, zodra er in zijn leven iets verkeerd gaat, bijvoorbeeld dat zijn werk belt omdat ze genoeg man hebben en hij dus niet hoeft te komen. Dan reageert hij dat af op mij. En echt op een hele gemene manier. Emotioneel ben ik helemaal kapot gemaakt door hem. Hij heeft een f-kaart en ik een e-kaart. Nog geen recht op e+. Ik wil heel graag mijn opleiding afmaken. Het is de opleiding tot verpleegkunde en loop ook stages e.d. Ik heb 3 kinderen waarvan de jongste van 4 van hem is. Ik loop echt vast, want weet niet hoe ik dit allemaal moet gaan doen. Waar kan ik aankloppen voor hulp bijvoorbeeld? Hoe doen mensen die om 5u al moeten vertrekken naar stage bijvoorbeeld? Zijn daar oplossingen voor? Ik wil absoluut niks met OCMW te maken krijgen. Door omstandigheden met familie wil ik echt niet terug naar Nederland. Hier in België heb ik mijn rust gevonden. Daarnaast nog woont zijn zus ook bij ons, heeft geen inkomen, leeft dus op mijn kosten. We wilden voor haar gezinshereniging aanvragen. Maar waar het eigenlijk op neer komt, is dat een scheiding veel geld kost. En dat heb ik niet. Dit weerhoudt me al lang van scheiden en blijf maar in dat vicieuze cirkeltje hangen van gepijnigd worden en het maar weer accepteren omdat ik niet verder kan. Maar ik heb nu de keuze gemaakt om hier een einde aan te maken en de cirkel te doorbreken en hoop daarom hier hulp te kunnen vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nicky54
Berichten: 218

#2 , 04 okt 2019 08:02

Het CAW biedt hulp bij al je welzijnsvragen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”