adreswijziging

dendermonde100
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

adreswijziging

#1 , 30 sep 2019 22:13

mij echtgenote zou tijdelijk( enkele maanden) op een ander adres willen gaan wonen. Is zij verplicht om ook haar adres officieel te laten wijzigen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 30 sep 2019 23:01

mij echtgenote zou tijdelijk( enkele maanden) op een ander adres willen gaan wonen. Is zij verplicht om ook haar adres officieel te laten wijzigen ?
als dat is omdat zij even tot "rust" wilt komen, dan nee.

als dat is omdat u op termijn uit elkaar gaat (scheiden, . . . ) dan op termijn wel

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 30 sep 2019 23:05

En dan kan men na 6 maanden feitelijke scheiding procedure opstarten bij onderling akkoord
of na één jaar bij eenzijdig verzoekschrift. Kan dus een paar maand verschil opleveren.
https://justitie.belgium.be/nl/themas_e ... oorwaarden

Reclame

dendermonde100
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2019 17:43

ze zegt om tot rust te komen, ondertussen heeft zij een appartement gevonden dat zij huurt met een contract van drie jaar, en zijn alle aanvragen voor nutsvoorzieningen ingediend.
Hoelang kan zij dat ''zoeken naar rust'' doen zonder officiële adreswijziging ? Kan zij mij verplichten om huur te betalen tijdens de periode dat zij weg is voor ons huis waar ik ondertussen in blijf wonen ?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 17 okt 2019 02:13

ze zegt om tot rust te komen, ondertussen heeft zij een appartement gevonden dat zij huurt met een contract van drie jaar, en zijn alle aanvragen voor nutsvoorzieningen ingediend.
Hoelang kan zij dat ''zoeken naar rust'' doen zonder officiële adreswijziging ? Kan zij mij verplichten om huur te betalen tijdens de periode dat zij weg is voor ons huis waar ik ondertussen in blijf wonen ?
om aan u huur te vragen dan zou zij de enige eigenaar moeten zijn van het huis . . .

de vraag is waarom wilt zij tot rust komen?

als dat bijvoorbeeld wegens mentale problemen is dan kan dat even dure, mentale wonden genezen niet even snel als fysieke wonden . . .

Terug naar “Echtscheiding”