Veranderingen verblijfsregeling

Lindsy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Veranderingen verblijfsregeling

#1 , 28 sep 2019 13:51

Bijna 5j geleden gescheiden. Niks op papier gezet, maar overeengekomen dat de kinderen bij mij zouden wonen,ik kreeg het kindergeld en 250 euro alimentatie kids waren toen 3 en 5 j.
De bijzondere kosten elk de helft.Hij zag de kinderen 1 weekend op 2 en op woensdag 2u.
Ik werkte toen voltijds. Na 4 j alimentatie 300 euro. Hij verdient veel meer geld dan ik en nog een airbnb ook.
Nu werk ik mijn derde jaar halftijds na burn out van een jaar en zware gezinssituatie.(zoon hoogbegaafd met ADHD en autisme ).
Mijn ex partner woont sinds januari samen met nieuwe partner en heeft sinds sept beslist,om na lang strijden omdat ik het niet meer aankon, co ouderschap te beginnen. Hij zei mondeling dat hij akkoord ging dat ik kindergeld kon houden en dat hij 2 derde van de bijzondere kosten zou opnemen.
We starten met de regeling en na paar weken komt hij op deze beslissing terug.Wil dat het kindergeld op gezamenlijke rekening komt en 1 kind bij hem ten laste. Wat zijn mijn rechten? Wat zijn zijn rechten? We hebben helemaal niks op papier.ik kan maandelijks zonder het kindergeld niet rondkomen.
Ik heb het gevoel dat kids daar in rijkdom gaan leven en bij mij een week in armoede. Kan hij eisen stellen.wat doe ik best?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding