living together apart

hv-amt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

living together apart

#1 , 24 sep 2019 12:39

Beste,

ik vraag me af of deze vorm ook kan als kinderen al +18 zijn, maar nog thuiswonen en studeren.
Kan een scheiding en toch samenwonen.
Indien men in deze vorm gescheiden is, kunnen gemaakte schulden dan nog aangerekend worden aan de ex-partner?
Of kan bijvoorbeeld 1 partner het huis afkopen en wel bv huur vragen aan de andere partner en toch samenwonen? Zoals je merkt aan vraagstelling is er een partner met een verslaving die niet makkelijk aan te pakken is en volledig partner laten vallen wil ik niet, want dan komt het helemaal niet goed. Het blijft de ouder van mijn kinderen en het is niet zo dat ik hem wil verliezen.
Echter ben ik het beu om in angst te leven om alles wat financieel opgebouwd is te verliezen door de verslaving. Ik wil hem helpen het te overwinnen, maar de angst die ik heb doet hierbij helemaal niets goed...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 24 sep 2019 12:44

Niemand kan echtgescheidenen verplichten om apart te gaan wonen. Enig gevolg is dat statuut wijzigt van gehuwd naar feitelijk samenwonend..
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 sep 2019 14:36

Er is pas sprake van feitelijke scheiding als beide echtgenoten niet op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 24 sep 2019 15:02

Uit de echt gescheidenen zijn geen echtgenoten meer en kunnen daarom niet feitelijk gescheiden zijn. Het zijn dan alleenstaanden indien ze op aparte adressen wonen.

Maar omgekeerd kunnen ze wel "feitelijk samenwonend" zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Echtscheiding”