Ex in budgetbeheer

Mama38
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Ex in budgetbeheer

#1 , 16 sep 2019 16:24

Ik heb me al zot gezocht maar nergens geen antwoord;

Mijn ex partner zit in budgetbeheer bij het ocmw. Kinderbijslag komt tot bij mij. Ik betaal alles en de helft van wat hij moet, bv schoolkosten etc betaald hij normaal terug.

Na een telefoon van zn begeleider in het ocmw wast het kort; ja als er geen geld is kan ik niet betalen.

Kan dit zomaar in co ouderschap dat de andere ouder niet betaald in budgetbeheer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2019 16:33

alimentatie gaat altijd voor op andere schuldeisers.

Ik kan de alimentatie niet betalen
Alimentatie moet altijd betaald worden. Ook wanneer iemand in schuldbemiddeling is of in een collectieve schuldenregeling zit, moet alimentatie betaald worden.

Wanneer je de alimentatie niet betaalt, kan je (ex-)echtgenoot of je kind aan wie je de alimentatie moet betalen, de DAVO (Dienst Alimentatiebevorderingen) inschakelen. De DAVO zal dan een deel van de alimentatie betalen aan de onderhoudsgerechtigden (de (ex)-echtgenoot of het kind). Nadien zal de DAVO de alimentatie die jij eigenlijk moest betalen, bij jou proberen in te vorderen.

Neem zelf contact op met je eigen OCMW en vraag of zij de mogelijkheden van DAVO voor u onderzoeken. Uw eigen OCMW of uw begeleider kan dan de collega hierop aanspreken, binnen het OCMW als het om hetzelfde OCMW gaat of van OCMW tot OCMW als het om verschillende OCMW's gaat. U kan ook het CAW hierover contacteren zeker als u allebei van hetzelfde OCMW afhangen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Mama38
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2019 20:00

Bedankt voor je antwoord maar het gaat niet om allimentatie maar over de kosten die op vonnis is gezet dat hij moet betalen.
Alsook heb ik geen begeleider in het ocmw.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 sep 2019 21:14

Ik heb niet gesteld dat u een eigen begeleider hebt, wel over de mogelijkheid. Indien je geen begeleider hebt, kan je contact opnemen met het O.C.M.W. of de juridische dienst van het O.C.M.W. of met het CAW. Je kan hun mijn uitleg voorleggen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Echtscheiding”