via kind inboedel buitenhalen

JustMe4You
Topic Starter
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

via kind inboedel buitenhalen

#1 , 28 mar 2006 09:31

Bij de E.OT. is meer dan 3 jaar alles verdeeld en co-ouderschap voor 10j en 13j kind vastgelegd. Inschrijving en ten lasten bij de vader, fiscaal voordeel voor beiden...; na de officiele scheiding voltooid was, (vroeg m'n ex de kinderen af te staan, ik weigerde) dus ging ex naar districthuis voor een adreswijziging van de kinderen (ze tekende papier van geen vonnis!), ik kreeg een schrijven van het gemeentehuis, naar daar gegaan met E.O.T, eerst onderzoek starten!! vader wordt niet geloofd met officiele papieren. (rechtzetting na ruim 2maand in februari, waardoor ik op 01/01 geen kinderen heb zogezegd voor vele diensten zoals: belastingen, elektriciteit, enz...) Dan heeft ex, dochter (14j) vanalles beloofd:zoals piercing, pilgebruik, vrienden laten slapen, ...., om enkel weekend om de 14d naar mij te komen; via jeugdrechter goedgekeurd...daar dochter bevestigde liever bij ex..dus inschrijving bij ex en ik onderhoudsgeld betalen...volgende stap van ex dochter niet meer naar vader gaan...ex eiste exclusief ouderlijk gezag en inboedel van het kind en meer onderhoudsgeld via Hof van Beroep. Nu beslist; exclusief ouderlijk gezag niet enkel voor moeder, wel weer bij betalen en dochter mag al wat van haar is buiten halen bij me... gaat hier over foto's, video's, boeken, tv, videorecorder, gitaar, keyboard, enz...vind dit een tweede aanslag op mijn inboedel, enkel omdat dochter nu 16j niet meer komt ( ex heeft ze paard beloofd nu) Wat als ze hetzelfde bij mijn zoon lapt, weer deel van inboedel afstaan en zo al mijn herineringen aan mijn kinderen kwijt spelen....( eventjes nog melden dat ze continue haar nieuwe man als vader van mijn kinderen opgeeft en ik zo geen info van mijn kinderen krijg of heel moeilijk, ook adresvervalsingen zijn voor haar geen probleem om zo gratis buzzypass enz... te verkrijgen).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 28 mar 2006 18:26

Wat is uw vraag?

JustMe4You
Topic Starter
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

#3 , 28 mar 2006 18:43

Ik vraag me eigenlijk af of dit kan, noch ex noch dochter heeft aankoopbewijzen ( ik ook niet), de verdeling is gebeurd in de EOT, meer dan 3 jaar geleden...nu staan ze er terug om een deel buiten te halen en Hof van Beroep vind dit OK!!! Omdat dochter (16j nu) beweerd dat zij dit gekocht heeft...; foto's van geboorte enz.. kinderheilboekje, andere herinneringen? leesboeken, enz...ze eist dit op omdat ze niet meer komt...ex wilt zo helemaal de kinderen uit mijn bestaan wissen en inboedel paar keer verkleinen van me, ik heb nog een zoon die ze nu proberen om te praten, dus kunnen ze ook nog het laatste hier opladen?

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 28 mar 2006 20:40

boekje kinderheil is vankind en niet van ouder.
dat de rechter het knd recht geeft om eigen fotos en leesboeken bij zich te houden , heeft te maen met de waarden die er door de rechter word aan gegeven.

let wel op, alles wat zij nog komen halen moet in het vonnis vermeld staan. dochter kan niet zomaar alles komen halen waar zij zin in heeft.

JustMe4You
Topic Starter
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

#5 , 29 mar 2006 08:01

Begrijp dat dit voor het kind is, maar "van"? Hiervoor was er een kort geding om deze goederen te verkrijgen, daar werd vermeld dat dit geen eigendom "van" de kinderen is, het is van de ouders ( en bij EOT verdeeld). Baby's kunnen zelf die foto's niet betaald hebben enz...Dus dat proces was in mijn voordeel. Daarna ex in beroep en ineens alles afgeven? Heb voorgesteld "nogmaals" copy's te maken van de foto's video's enz...daar het mijn laatste heringeringen zijn, dochter mag trouwens steeds langst komen, voor inzage of copy. (Ex had reeds al copy's en origneel van bij de EOT, doch wilt me alles ontnemen). Kan ik beter alles verkopen (als dat nog mag dan) want ik verwacht nog een aanval van ex, heb nog een zoon. Kan dus eigenlijk niets meer kopen voor mijn zoon dan?
In vonnis ruim omslachtig genoteerd en gevraagd om te specifieeren, doch bleef bij leesboeken, foto's enz... dus kan ze mijn verzamelingen stripboeken enz buitenhalen :cry:

sperwer
Berichten: 1155

#6 , 29 mar 2006 08:58

Nee, zij kan niets van jou buiten halen. dat het vonnis heel onduidelijk is in zijn bepaling van wat je dochter mag meenemen kan je ook in je eigen voordeel draaien.
Leg zelf alles klaar wat je wil meegeven, maar zorg dat er van ieder vermeld ding minstens ??n stuk bij is.
Met niet gespecificeerde vonnissen kan je spelen, zolang er niet staat alle .... , blijft het open wat en hoeveel je meegeeft.

foto's die genomen worden behoren niet toe aan de gene die ze betaald, maar aan deze die er opstaat.

En als je ex en je dochter meer willen meenemen dan jij toestaat, onder voorwaarde dat je het vonnis niet tegen gaat, laat je hen maar opnieuw naar de rechtbank gaan.

gescheiden vaders

#7 , 31 mar 2006 22:00

Je bent niet verplicht om je zomaar te laten doen.

Het dringendste dat je moet doen: breng alles wat je voor jezelf wil bewaren naar je broer, je zus of je ouders (maar zeg niet aan je ex waar je het bewaart).

er is een verschil tussen "van mij" en "mijn eigendom". Het bed waar je kinderen is slapen is "van hen", maar toch is het jouw eigendom. Idem voor de gitaar, keyboard, enz.: zij beschouwen dat "van hen", maar eigenlijk is van papa. Ik zou dus ook de gitaar e.d. tijdelijk bij je broer, zus of ouders bewaren.

neem daarna geen initiatief en wacht rustig af.

als je dochter iets wil komen halen: "je bent welkom als je blijft eten en hier blijft slapen. Als mam je bang heeft gemaakt mag je een vriendin meebrengen". Als ze daar niet op ingaat moet je kiezen: ofwel bied je haar je andere wang aan waar ze dan ook mag op slaan, ofwel verdedig je je, uit zelfrespect.

als je ex iets wil komen halen: "alles wat in het vonnis staat mag je komen halen. Zeg dus maar wat je wil, en ik zal kijken of dat in de inventaris van het vonnis staat."

als jij de gitaar betaald hebt, is die gitaar van jou en niet van je dochter. Enkel wat zij met haar zakgeld gekocht heeft is van haar, evenals de kado's. Maar ja, als de rechter niet bepaald heeft wat die kado's waren zal ze inderdaad terug naar de rechter moeten.

strips e.d.: idem, als er geen inventaris in het vonnis staat moet je die niet afgeven. Breng die dus ook naar je broer, zus of ouders.

Foto's zijn geen eigendom van wie erop staat, maar van wie ze genomen heeft. Je kan eventueel nogmaals voorstellen dat je (op kosten van mama) dubbels zal laten maken.

Laat je ook niet overdonderen als je ex (en/of je dochter) opeens met de politie (of zelfs een deurwaarder) voor je deur staat: je moet enkel doen wat in het vonnis staat, en dat is afgeven wat van haar is. Nogmaals: als je ex nagelaten heeft om een inventaris bij de bewijsstukken te doen, moet je echt niks afgeven als je zegt dat alles in huis van jou is. Vraag dan aan de politie of de deurwaarder om te tonen waar in het vonnis staat dat de gitaar haar eigendom is.

Je moet die deurwaarder trouwens nog niet eens niet binnenlaten. En als er toch ene komt, vraag hem dan eerst een copie van het nieuwe vonnis van de beslagrechter waarin precies staat wat hij mag komen halen.


Wat vind je advocaat van de smeerlapperij die er nu gebeurt?

elsje
Berichten: 109

#8 , 01 apr 2006 20:35

Je bent niet verplicht om je zomaar te laten doen.

Het dringendste dat je moet doen: breng alles wat je voor jezelf wil bewaren naar je broer, je zus of je ouders (maar zeg niet aan je ex waar je het bewaart).

er is een verschil tussen "van mij" en "mijn eigendom". Het bed waar je kinderen is slapen is "van hen", maar toch is het jouw eigendom. Idem voor de gitaar, keyboard, enz.: zij beschouwen dat "van hen", maar eigenlijk is van papa. Ik zou dus ook de gitaar e.d. tijdelijk bij je broer, zus of ouders bewaren.

neem daarna geen initiatief en wacht rustig af.

als je dochter iets wil komen halen: "je bent welkom als je blijft eten en hier blijft slapen. Als mam je bang heeft gemaakt mag je een vriendin meebrengen". Als ze daar niet op ingaat moet je kiezen: ofwel bied je haar je andere wang aan waar ze dan ook mag op slaan, ofwel verdedig je je, uit zelfrespect.

als je ex iets wil komen halen: "alles wat in het vonnis staat mag je komen halen. Zeg dus maar wat je wil, en ik zal kijken of dat in de inventaris van het vonnis staat."

als jij de gitaar betaald hebt, is die gitaar van jou en niet van je dochter. Enkel wat zij met haar zakgeld gekocht heeft is van haar, evenals de kado's. Maar ja, als de rechter niet bepaald heeft wat die kado's waren zal ze inderdaad terug naar de rechter moeten.

strips e.d.: idem, als er geen inventaris in het vonnis staat moet je die niet afgeven. Breng die dus ook naar je broer, zus of ouders.

Foto's zijn geen eigendom van wie erop staat, maar van wie ze genomen heeft. Je kan eventueel nogmaals voorstellen dat je (op kosten van mama) dubbels zal laten maken.

Laat je ook niet overdonderen als je ex (en/of je dochter) opeens met de politie (of zelfs een deurwaarder) voor je deur staat: je moet enkel doen wat in het vonnis staat, en dat is afgeven wat van haar is. Nogmaals: als je ex nagelaten heeft om een inventaris bij de bewijsstukken te doen, moet je echt niks afgeven als je zegt dat alles in huis van jou is. Vraag dan aan de politie of de deurwaarder om te tonen waar in het vonnis staat dat de gitaar haar eigendom is.

Je moet die deurwaarder trouwens nog niet eens niet binnenlaten. En als er toch ene komt, vraag hem dan eerst een copie van het nieuwe vonnis van de beslagrechter waarin precies staat wat hij mag komen halen.


Wat vind je advocaat van de smeerlapperij die er nu gebeurt?
Hallo iedereen , met iedereen bedoel ik werkelijk iedereen mannen vrouwen.......volwassen (of bijna) kinderen..........
Deze week maakte ik als hulpverleenster !? een voor mij zeer pijnlijke zaak mee die ik zou willen uitschreeuwen, maar weet zelf niet meer waar of hoe.....erg toch, weet eigenlijk ook niet onder welke topic te plaatsen maar misschien past het hier een (klein) beetje wel! Als maatschappelijk werkster moet je onafhankelijk werken en gevoelens proberen te onderdrukken teneinde je job zo goed mogelijk uit te voeren......Reeds lange tijd begeleid ik een vader die na zijn scheiding zijn kinderen , nu volwassen mensen weinig of niet meer zag. Na de scheiding werden allerlei middelen gebruikt om het hem onmogelijk te maken weinig of geen contact meer te hebben met hem (hier in dit geval de vader , kan ook de moeder zijn ! komt trouwens ook veel voor nu) Jaren probeerde ik de man moed in te praten dat alles ooit wel goed zou komen , als de kinderen ??nmaal vowassen zouden zijn ze wel zouden inzien dat ze verkeerd bezig waren ......... We hebben uren en uren gepraat , en ik dacht dat hij er ergens: mee kon leven: met de hoop op :later: verleden week koos hij voor zelfdoding, hij verhing zich helemaal alleen zonder ook maar enig teken ,de laatste tijd dat hij : dit: niet meer aankon . Zo,n zaken gebeuren dagelijks en ik wil hier met dit schrijven niet melig overkomen , maar als ik zo veel berichten op dit forum lees zou ik soms eens willen roepen van :mensen gebruik jullie verstand , maar laat ook jullie hart spreken , want een mens kan veel aan maar niet alles . En ??n zaak die voor vaders ?n moeders het dichtst aan het hart ligt zijn de kinderen, gelijk op welke leeftijd het blijven jou kinderen , het begin en einde van alles.........En tijdens de uitvaart van mijn :volgpersoon: kwamen de nu volwassen kinderen hun spijt tegenover hun pa in de mis uiten !! : ze beseften niet dat hij er zo van afzag, dat hij zo,n ondraaglijk verdriet had: en daarom vragen we nu vergiffenis Heer..................
: Gescheiden vaders: ik zie ook dat jij meestal vanuit je hart en je gevoel reageerd en het overviel me nu ook om dit eens te melden , hoewel het niets met juridisch te maken heeft , alleen met menselijkheid , gevoelens iets wat veelal vergeten wordt en meestal , spijtig genoeg juridisch moet eindigen. Ik smijt naar NIEMAND een steen , wou dit alleen kwijt omdat in een tijdperk van communicatie en sociale opvangnetten nog zo,n drama's kunnen gebeuren Ik wens aan alle mensen die dit forum bekijken en gebruiken veel geluk toe , ook :hoop: voor iedereen die het zoals mijn nu overleden volgpersoon moeilijk hebben er toch in blijven geloven !! Fijne Paasdagen........... :idea:

JustMe4You
Topic Starter
Berichten: 28
Locatie: Antwerpen

#9 , 19 apr 2006 13:07

Op 30maart is de uitspraak geveld; ook is toen m'n dochter gehoord ( zonder voorlegging identiteitskaart , want was ze vergeten) eigenlijk vond de rechter dit niet gehoord maar op aandringen van de moeder toch gebeurd!
Uitspraak:
- opgesomde goederen door dochter afgeven; ook zonder voorlegging aankoopbewijs
- onderhoudsgeld opgetrokken van 100 naar 150/maand met terugwerkende kracht tot 02/2004?
- ook krijg ik niet de kinderbijslag van de kinderen, ondanks dat de zoon bij mij is ingeschreven en ten laste ( volgens eot )
Generaal-advokaat zei (in begin van het proces) dat hij het raar vond dat ik ook mijn zoon niet afgaf, hij had zelf 3 kinderen en vond dat een groot gezin meer voordelen bied....ex totaal 5 kinderen, dus trekt zo meer kinderbijslag / kind.
Mijn advocate vind gewoon dat de zaken misbegrepen zijn, en zegt dat er geen tegenstappen meer mogelijk zijn...
Is dit zo?

sperwer
Berichten: 1155

#10 , 19 apr 2006 17:14

als je zoon bij jou ingeschreven staat en je ex het kindergeld voor hem trek en niet naar jou doorstuurd, kan je best eens naar een jurist gaan die zich in deze materie heeft gespecializeerd.
Kindergeld komt immers het kind toe en niet de ouder. En zelfs de rechtbank kan niet naast deze wet.

Terug naar “Echtscheiding”