Achterstal buitengewone kosten

Iemandenniemand
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Achterstal buitengewone kosten

#1 , 30 aug 2019 14:13

Mijn man en ik hadden een co ouderschap over zijn zoon, 8 jaar lang. Vorig jaar besliste deze echter dat hij niet langer meer naar ons wou komen. Midden vorig jaar werd er een voorlopig vonnis opgemaakt . Buitengewone kosten moeten binnen de eerste week van de maand worden voorgelegd en betaald 14 dagen erna. Het vonnis viel begin dit jaar. Co ouderschap werd beeindigd en papa betaald nu onderhoudsgeld en de helft van alle kosten. In eerste instantie geen probleem. Echter de mama legt nooit facturen voor , heeft dat nooit gedaan maar komt nu af met een achterstal van 5 jaar buitengewone kosten waar wij zelfs geen weet van hebben. In de rechtbank heeft de rechter haar erachter gevraagd maar ze kon en wou niets voorleggen. Dus het vonnis is gemaakt en word netjes door mijn man gevolgd. Na alles wat we hebben doorstaan en wat het ons heeft gekost blijft zijn ex nu dreigen over kosten waar wij geen weet van hadden. De overeenkomst van co ouderschap bestaat niet meer maar zij claimt dat de kosten pas na vijf jaar vervallen? Ze dreigt met inbeslagname van loon etc etc....ik vind hierover nergens uitleg. Kan iemand ons raad geven? Het vonnis is van januari 2019 en nog altijd houd zij zich er niet aan maar komt wel geld eisen...het gepest blijft gewoon duren. Zij heeft tijdens de co ouderschap alle voordelen blijven behouden en ze gaf een volledige aftrek aan aan de belastingen. Wij hebben netjes onze co ouderschap aangegeven...ik meen verstaan te hebben dat als je buitengewone kosten te laat betaald niet meer kunt ingeven op de belastingen en al zeker niet als je een gedeeld fiscaal voordeel hebt. Mama neemt dus alles en vraagt nu nog eens 5 jaar achterstal...wat kunnen we hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Iemandenniemand
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2019 07:34

Niemand?

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 01 okt 2019 14:18

Wat staat er NU in het vonnis...want bij wijziging is er toch indien voor familierechtbank toch een nieuw vonnis?
los daarvan als alleen de verblijfsregeling onderling gewijzigd is blijft de rest van het vonnis nog wel geldig wat de bijzondere kosten betreft.

Reclame

Iemandenniemand
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 okt 2019 21:17

Wij hebben een achterstand van onderhoudsgeld moeten betalen voor het jaar dat de zaak op de rechtbank liep en de zoon ondertussen bij de mama verbleef en betalen nu maandelijks onderhoudsgeld. Zogezegde achterstallige facturen van buitengewone kosten kon de mama niet voorleggen net zo min als haar inkomen. Er werd voor de buitengewone kosten alleen genoteerd wat ze omvatten en hoe mama in de toekomst de facturen moet voorleggen. En dan plots een jaar na het vonnis heeft ze plots alle facturen en of betalbewijzen van de laatse vijf jaar, maar niks betekend...geen studietoelagen afgetrokken...zelfs kleine factuurtjes van 10 euro. Dat kan toch niet dat wij dit alleemaal moeten betalen?

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 10 okt 2019 21:53

Uiteraard niet die bewijzen moeten voldoen aan wat in vonnis ( 2de staat)...hamvraag is dat vonnis betekend ??

Terug naar “Echtscheiding”