co ouderschap

Qbek
Topic Starter
Berichten: 257

co ouderschap

#1 , 24 aug 2019 14:03

Ik heb 2 kinderen met mijn eerste ex.De oudste heeft op dit moment co ouderschap.
Hij is nu 16 jaar.Hij wil graag een andere regeling met meer tijd bij zijn vader.
Nu is het probleem dat hij zijn moeder er niet mee wil confronteren.
Wij ,als ouders,komen op geen enkel vlak overeen dus daar is communicatie no go.
In November moeten we terug voor de rechtbank verschijnen ivm problemen met het kindergeld.
Kan ik bv mijn zoon laten horen door de rechter zelf? si er een andere oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 aug 2019 08:10

Je kan aan 16 jaar inderdaad gehoord worden door de rechter, maar het is de rechter die beslist wat er zal gebeuren - niet de zoon van 16 jaar. Tot de leeftijd van 18 jaar kan hij zelf niet beslissen over zijn verblijf.
Ergens wel begrijpelijk dat hij zijn moeder niet wil confronteren met wat hij wil, maar toch zal hij dat moeten doen. Op zich zie ik op dit moment immers geen voldoende situatie op de welke de rechter zich zou kunnen baseren om een ongelijk verblijf toe te staan. Het is aan de 16-jarige jongen om de situatie bij beide ouders bespreekbaar te maken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”