teleurstelling

gescheiden vaders

#16 , 31 mar 2006 13:19

De hatelijke manier waarop je over je ex praat bewijst enkel dat de scheiding tussen jullie inderdaad onvermijdelijk was. Dat die haat blijft is geen schande hoor: 30% van de scheidingen zijn vechtscheidingen, en ook een groot aantal EOT's werden onder druk (lees chantage) afgesloten.

Maar je kan niet tegelijkertijd zeggen dat de kinderen er niks mee te maken hebben, dat kinderen in de regel hun beide ouders nodig hebben, dat je je eigen kinderen hun vader niet wil ontzeggen, enz., en dan hier vragen hoe je dat ongedaan kan maken. Als je ex inderdaad onbekwaam is als vader moet je consequent zijn en vaststellen dat hij het ook is tijdens de weekends en zeker tijdens de helft van de schoolvakanties, wanneer hij meerdere opeenvolgende dagen en nachten voor de kinderen moet zorgen. Dan vraag je een sociaal onderzoek aan, en met de resultaten daarvan ga je naar de jeugdrechter en vraag je a) verbreking van de huidige gezags- en verblijfs-co-ouderschap, b) exclusieve uitoefening van het ouderlijk gezag, en c) een beperkt omgangsrecht voor hem: onder toezicht, in een neutrale bezoekruimte, eens om de twee weken, bv. op woensdag van 14u tot 16u. Ik zal hem dan wel opvangen na dat contact, want als hij om 16u beseft dat hij twee weken moet wachten op het volgende contact met zijn kinderen is hij een wrak.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cindy
Berichten: 33

#17 , 31 mar 2006 16:21

Ik zal hem dan wel opvangen na dat contact, want als hij om 16u beseft dat hij twee weken moet wachten op het volgende contact met zijn kinderen is hij een wrak.
Ah ja? Heb jij mijn ex dan ook opgevangen na zijn laatste contact met onze dochter? Dan zou je hem moeten opgevangen hebben in oktober 2004...

Ik heb altijd toegegeven in de regeling die ex wou. Van sinds de feitelijke scheiding wou hij enkel op bezoek komen in de echtelijke woning (dit nadat hij dus de echtelijke woning zomaar had verlaten en de ganse inboedel mee had genomen op een moment dat ik niet thuis was). Dit heeft zo'n 6 maanden geduurd.

Na die zes maanden kwam hij de dochter halen om de 14 dagen voor een weekend (stond toen nog niets op papier en ik vertrouwde hem dan ook).

In januari 2004 zijn we dan officieel gescheiden en in maart 2004 werd de regeling voor onze dochter op papier gezet (1 weekend om de 14 dagen en de helft van alle vakanties). Ik heb weer toegegeven, alhoewel ex onze dochter nog nooit was komen halen tijdens de vakanties en alleen de weekends. Ex wou deze regeling.

En in oktober 2004 was het de laatste keer dat we hem hebben gezien. Ex is verhuisd naar andere gemeente en heeft nooit meer naar zijn dochter omgekeken. Geen attentie met verjaardag, geen kaartje, telefoontje,... Niets!

Jij vangt dan misschien de papa op... Ik dus onze dochter.

En ja, ik klink misschien ook hatelijk. Maar ik heb niet gekozen voor de scheiding, ik heb mijn vrouw en kind niet achter gelaten zonder iets, ik heb geen leugens verteld op de rechtbank om zo weinig mogelijk alimentatie te moeten betalen, ik heb geen schulden gemaakt om mijn ex het moeilijk te maken, ik heb niet geprobeerd van mijn vrouw en kind ook nog zonder woonst te zetten door proberen de huur op te zeggen van de woning, ik ben niet gaan lopen met de waarborg, ik heb de bankkaart van mijn vrouw niet laten blokkeren terwijl haar loon net was gestort, ik heb de dochter niet vol wespensteken bij mijn vrouw afgezet zonder de dokter te raadplegen (dochter heeft allergische reactie van beten), ik scheur de kleding van onze dochter niet stuk voor haar oogjes, ik zet onze dochter niet op een kast om er vanaf te zijn, ik slaap niet samen met mijn dochter in ??n bed, enz ...

Hatelijk... Misschien?

moemie
Topic Starter
Berichten: 10
Locatie: Antwerpen

#18 , 03 apr 2006 16:12

Beste gescheiden vaders,

wens u veel succes bij de opvang van al die vaders die het slachtoffer zijn van geldgravende , hatelijke (h)ex - vrouwen, die enkel kijken naar hoe ze hun ex kunnen pluimen en geen enkele aandacht hebben voor hun kinderen die niet liever hebben dan dat hun ouders samenblijven of toch op z'n minst stoppen met geruzie in hun bijzijn en/of omwille van hen.
Ga hier niet verder uitwijden over de toestand tssn mijn ex en mij omdat dit blijkbaar toch maar wordt gedraaid en gekeerd alsof elke ex-vrouw zich als geldwolf of heks gedraagd tav ex-man. Wij allemaal (ikzelf , mijn ex, en... weten hoe devork aan de steel zit en dat is voldoend voor mij. Ik ga nu doen wat ik denk dat het beste is voor mijn kinderen. Nl ervoor zorgen dat ze zich goed voelen en kunnen opgroeien tot liefdevolle volwassenen, met respect voor anderen.

vriendelijke groeten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”