Plusdochter (20) wil op kot

Koekietje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Plusdochter (20) wil op kot

#1 , 13 aug 2019 09:41

Situatie

Plusdochter (20) jaar wil haar secundair diploma halen. Ze is met school gestopt twee jaar terug, wat gewerkt, dan CVO (volwassenonderwijs) gedaan, getuigschrift gehaald, maar wil nu haar diploma.

Ze is bij haar moeder vertrokken, domicilie bij kennissen staan, dit sinds een half jaar. Krijgt het kindergeld op haar naam en mijn man betaald alimentatie rechtstreeks aan haar. In het weekend werkt ze ook nog voor extra geld.

Situatie moeder, invaliditeit, (afgekeurd, al van in 2008) 49 jaar en nog 3 kinderen bij haar 9, 11 en 13. Zij wil niet meegaan in dit verhaal.
Moeder wil niets bijdrage en beweert dat wij dit maar moeten doen.
(Ik was ook alleenstaande met 3 kinderen waarvan 1 op kot, dus zeggen dat het niet kan dat bestaat niet)

Wij willen haar een kans geven (ook is is dit mijn man zijn adoptiefdochter).

EOT is opgemaakt toen ze nog thuis woonde. Daar staat in dat ze moeten bijdrage, maar er is geen onderling contact. Ze volgt de EOT ook niet op qua schoolrekeningen en studietoelage, dit terwijl het heel duidelijk vermeld staat.

Welke stappen kunnen wij ondernemen om haar toch een kans te geven.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding