Omgangsrecht bezoekrecht

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Omgangsrecht bezoekrecht

#1 , 12 aug 2019 19:19

Mijn ex komt niet voor haar 4 minderjarige kinderen. Dit al niet meer sinds 2/12/2017.
Als ik naar de rechtbank zou gaan met de nodige papieren (meldingen ed) is er dan een mogelijkheid om iets te laten veranderen aan het vonnis?
Ze heeft blijkbaar nog maar eens een nieuwe vriend en deze valt mij tevens ook lastig. Belt mij op, valt mij lastig via messenger en whatsapp. Kan ik hier iets aan doen?
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 12 aug 2019 20:19

Als u om de x weken een melding hebt laten opstellen zorg dat u daarvoor al de meldingsverslagen hebt of zeker al de nummers.
Dit is niet naleven van het vonnis en voldoende om terug naar de familierechtbank te gaan voor wijziging.
Volgens mij gaat het niet enkel over verblijfsouderschap maar mogelijk best dan ook over beslissingsrecht inzake kinderen.
Ook aanpassing alimentatie kan dan gevraagd worden.

Noot : bezoekrecht is sedert 1995 uit de Belgische wetgeving verdwenen. Ook de media heeft dat blijkbaar nog steeds niet door. (Politiekers dikwijls ook niet) 8_)

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2019 22:36

Beste Franciscus
Ik heb hier alle meldingen. Het is zo dat ik dus ook daadwerkelijk van plan ben om terug te gaan naar de famillierechtbank. Echter weet ik dus niets van mijn ex. Geen verblijfplaats of dergelijke. Als ik wederom naar de rechtbank stap hoe word zij dan opgeroepen?

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 14 aug 2019 08:52

Je gaat naar het stadhuis van jouw gemeente en vraagt de domicilie van je ex op. Ze zullen moeilijk doen, maar moeten ze jou helpen als je de informatie nodig hebt in een rechtzaak.
Advocaat kan deze informatie sowieso bekomen, maar kost meer geld.

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 aug 2019 16:58

Beste
Ik denk zelfs dat ze nog ambtshalve geschrapt is. Loopt zo al bijna 3 jaar rond. Huppelt van de ene naar de andere.

Fons54
Berichten: 445

#6 , 16 aug 2019 08:04

Beste
Ik denk zelfs dat ze nog ambtshalve geschrapt is. Loopt zo al bijna 3 jaar rond. Huppelt van de ene naar de andere.
Dan nog, gewoon naar gemeente gaan. Als ze geen adres heeft, zal ze waarschijnlijk veroordeeld worden bij verstek. Maar je hebt een vonnis nodig om Davo in te schakelen voor de voorschotten te krijgen van de alimentatie.

Terug naar “Echtscheiding”