Scheiden na 6 maand feitelijke scheiding

sonjavanitterbeek
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scheiden na 6 maand feitelijke scheiding

#1 , 08 aug 2019 08:57

Geachte,

Ik zou graag willen scheiden zo goedkoop mogelijk .
We hebben geen kinderen samen , het huis waar we in wonen is van mij en mijn kinderen . Mijn huis heb ik gekocht in 2000 dus lang voor we trouwde .
We zijn getrouwd zonder huwelijkscontract .
Mijn man heeft vermoedelijk nog eigendom met zijn ex-vrouw en een gedeelde erfenis ( Huis )bij het overlijden van hun moeder .
Wat raad u mij aan ??
Mijn man is op pensioen en mijn pensioen is aangevraagd.

Mijn man weet niet dat ik nu informatie vraag aan u .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 08 aug 2019 14:39

Scheiding met onderlinge toestemming (EOT) is het goedkoopst
Dus zie overeen te komen ...

In wettelijk stelsel :
https://www.notaris.be/huwen-samenwonen ... -stelsel-1

Dus jullie eigendommen voordien, blijven in eigen bezit

Evi (Odos)
Berichten: 356
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 08 aug 2019 19:58

Via EOT scheiden betekent een akkoord hebben over alles vooraleer naar de rechtbank te gaan. Dat akkoord kunnen jullie zelf op papier zetten of met behulp van een bemiddelaar of advocaat.

Scheiden na 6 maanden feitelijke scheiding kan enkel met een gezamenlijk verzoekschrift. Vanaf een jaar feitelijke scheiding kan het eenzijdig. Je zegt dat je man nog niet op de hoogte is, dus neem ik aan dat jullie nog samenwonen?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”