Ouders getrouwd en mijn moeder wilt mijn vader buiten zetten.

BirdVdc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ouders getrouwd en mijn moeder wilt mijn vader buiten zetten.

#1 , 05 aug 2019 15:22

Ik heb een vrij gerichte situatie, maar ik heb geen idee hoe dit het beste wordt aangepakt. Het huis staat op de naam van mijn moeder en zij wilt mijn vader buiten zetten. Hij aan de andere kant heeft geen enkele intentie om te vertrekken en zegt dat als hij zou gaan werken en de deuren zijn op slot hij de politie zal bellen en de slotenmaker omdat zijn domiciliëring op dit adres staat. Mijn moeder heeft gewoon gevraagd dat hij vertrekt, maar aan de andere kant heeft hij een vrij agressieve kant dus zowel haar als ik zitten hier met een beetje schrik met geen idee waar hij toe in staat is. Het grootste probleem is dan nog dat hij een huis heeft waar wij vroeger woonde en mijn moeder heeft daar nog altijd een praktijk dus moesten wij hem hier buiten zetten heb ik er geen twijfel aan hij haar zal buiten sluiten van haar plaats van werk waardoor zij geen verdere actie onderneemt.

Zou iemand mij alstublieft kunnen zeggen wat de beste manier van aanpak is en of hij wel degelijk het recht heeft om de praktijk af te sluiten van mijn moeder?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 05 aug 2019 15:36

Nee, zowel hij als uw moeder hebben het recht niet om hem /haar buiten te zetten

Best een advokaat nemen denk ik

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 05 aug 2019 19:35

Zal via vrederechter moeten gaan wat bewoning betreft.
Normaal is de familierechtbank bevoegd voor echtscheiding.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”