wat met de schulden die ex gemaakt heeft tijdens de scheiding

Ruimerke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

wat met de schulden die ex gemaakt heeft tijdens de scheiding

#1 , 04 aug 2019 21:31

Mijn ex partner heeft schulden gemaakt voor een aankoop van een bestelwagen schulden gemaakt bij de gouden gids en heeft nog belastingen te betalen van 2018 (gezamenlijk maar na dit uiteen te halen hoef ik niks te betalen).

Hij heeft de woning verlaten in februari 2018. Is ook een tijd adminitstrarief geschrapt geweest.
In juni 2018 is hij dan toch terug in orde geraakt met zijn papieren en heeft een appartement gehuurd op zijn naam.
In oktober 2018 is hij zelfstandig begonnen in bijberoep met een btw nummer ik heb hiervoor niks meegetekend.
Toen heeft hij een bestelwagen gekocht met een financiering bij Belfius bank op zijn naam of firma.
Hij heeft toen ook een duur contract afgesloten met Gouden Gids op zijn naam (eenmanszaak) voor een web site hij heeft echter nooit geen enkel factuur betaald met aanmaningen tot gevolg en een overeenkomst om in stukken te betalen vanaf september 2019 hij zegt echter dat hij dit niet gaat betalen.
De belastingbrief aanslagjaar 2018 is nog op ons beiden maar het te betalen deel is voor hem wat indien hij die ook niet betaald?
We zijn dus feitelijk gescheiden vanaf februari 2018 en uit de echt gescheiden met opname in de burgerlijke stand in maart 2019.
Hij is nu ook gestopt met zijn huur te betalen.
Welke gevolgen kan dit allemaal voor mij hebben?

Met vriendelijke groeten
X naam verwijderd heeft geen zin gezien gebruik van nick name JurecaBE moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 05 aug 2019 20:14

Beste


Schulden aangegaan voor een eigen zelfstandige beroepswerkzaamheid behoren niet tot gemeenschappelijk vermogen. U zal er niet op aangesproken worden tenzij u de bvb de kredietovereenkomst meetekende.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”