Kosten schoolvervoer

RonBelgium
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten schoolvervoer

#1 , 03 aug 2019 11:53

We hebben co-ouderschap, in het vonnis staat dat de abonnementskost schoolvervoer verdeeld dient te worden. Op zich heb ik daar in eerste instantie geen probleem mee.

Het kind komt met de bus naar school vanwaar de moeder woont, ik daarentegen breng het kind met de wagen naar school.
Wat met mijn kost, mag ik de wettelijke berekening maken over mijn brandstof kost en dit dan door twee delen en voorleggen?
Ik kom tot de conclusie dat mijn wagenkost de abonnementskost overtreft. In het vonnis staat daar niks over in.
Is het niet beter om het elk bij het zijne te houden om geen discussies te hebben. Vonnis zegt dat de kosten zijn voor waar het kind verblijft.
Wat volgens mij dus een contradictie is met de melden deling abonnementskost. Dit kan mijn inziens duidelijker.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 03 aug 2019 14:56

Beste

Het lijkt me dat uw vraag ook het antwoord bevat. U stelt dat het vonnis bepaalt dat de abonnementskost schoolvervoer gedeeld wordt.
U bent gehouden het vonnis na te leven.
Het is uw goed recht een mening te hebben over alle vervoerkosten. Alleen staat daar niets over in het vonnis. En zolang de andere ouder u niet volgt in uw redenering zal u dat enkel kunnen voorleggen aan de rechter die desgevallend een aanpassing zal doen. Maar dat is koffiedik kijken...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2019 11:02

Lijkt me nu wel heel kort door de bocht...
Mijns inziens kan je evengoed gebruik maken van het abonnement in plaats van de wagen te gebruiken of kan je meedelen aan de andere partij dat je geen nood hebt aan het abonnement en dus niet bijdraagt.
Kosten van eigen benzine inbrengen lijkt me niet OK - je hebt een alternatief en dat is het abonnement gebruiken.
Aan de andere kant: over welke kost gaat het hier? Is het de discussie waard? Vaak toch iets wat mensen over het hoofd zien: geestelijk welzijn versus een symbolische bijdrage in kosten voor de kinderen...

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 04 aug 2019 19:36

Kan met dat abonnement naar beide ouders gereden worden? Dan is het logisch dat dit abonnement door beide ouders bekostigd wordt, want het zijn in feite verblijfsoverstijgende uitgaven. Is het abonnement enkel bruikbaar bij de andere ouder, dan is er een fout in het vonnis geslopen of waren de advocaten niet goed geïnformeerd over bij wie het abo. gebruikt kan worden. Tja, dan zal je dat weer voor de rechtbank moeten aanvatten. Dat kost in elk geval veel meer dan een schoolabonnement voor openbaar vervoer....

Terug naar “Echtscheiding”