Ouderlijk gezag.

Peggy0909
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ouderlijk gezag.

#1 , 01 aug 2019 10:27

Beste , de vader van mijn zoon is meerdere jaren verslaafd aan alcoholgebruik. Op 1 jaar tijd 2 ongelukken. 1 met de auto en 1 met de camion. Hij heeft zich 2 x laten opnemen in een ontwenningskliniek. Maar nooit voor langer dan 1 maand. Dus hij blijf drinken. Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben niks op papier staan omtrent regeling voor onze zoon. Hij betaald niks en de zoon blijft al heel lange tijd daar niet meer slapen omdat ik het niet veilig vind. Nu , het drinken wordt erger zo erg dat hij ook geen contact meer opneemt met onze zoon. Maar ik moet op het stadhuis een paar documenten in orde maken omtrent onze zoon waarbij hij ook moet tekenen. Maar dat doet hij niet , gewoon om te pesten. En het stadhuis staat erop dat hij ook tekent. Kan ik de vader uit ouderlijk gezag zetten ? Want dit is geen doen voor mij en voor mij zoontje ook niet. Met beleefde groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 01 aug 2019 17:49

u zal inderdaad en best met een uitgebreid dossier van feiten (chronologisch opgelijst) naar de jeugdkamer van de familierechtbank gaan.
Op die manier kan u eindelijk een goede regeling afspreken inclusief vb alimentatie.

Peggy0909
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 aug 2019 19:55

Ok. Was ik ook van plan. Maar zal altijd zijn handtekening nodig hebben voor bepaalde zaken voor ons zoontje. Op het stadhuis moet mijn zoontje zijn tweede naam verandert worden. Zoontje wou dat en een tijd terug stond de vader er ook helemaal achter. Maar om te wringen weigert hij nu. Als ik bv mijn zoontje van school wil laten veranderen door verhuis moet hij tekenen. Wil ik op vakantie gaan moet hij ook tekenen. En zo zal er nog vanalles komen. Nu , hij vraagt niet achter zijn zoon. Ook niet als ons zoontje een berichtje stuurt of zelf belt. Als ik dan alleen er ben voor ons zoontje vind ik ook niet dat hij dan nog in iets zeggenschap heeft. Want hij zal averechts doen , gewoon door de verslaving en om te kunnen wringen.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 aug 2019 20:02

Ik zou alles stap voor stap doen, niets bruskeren. Misschien kan de naamswijziging best nog even uitgesteld worden. Denk eerst aan de opvoeding en de studies van uw zoon. Hij kan later op meer volwassen leeftijd nog altijd beslissen om zijn tweede naam te laten wijzigen. Mevrouw leg me eens uit waarom de tweede naam moet gewijzigd worden?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 02 aug 2019 22:47

Waarom moet vader tekenen voor een vakantie?
Er staat niets op papier dus is het in eerste instantie de ouder waarbij kind gedomicilieerd is verantwoordelijk.
Misschien tijd om eens met een www.caw.be uit uw buurt te gaan praten een een zaak voor de familierechtbank op te starten.
Verzamel alle info van feiten waar vader niets doet - geen contact heeft met zoon - niet naar oudervergaderingen gaat - geen omgang heeft met zoon zoon niet bij hem woont enz enz en vermoedelijk ook niet bijdraagt met alimentatie en bijzondere kosten.
Heeft kind alleen maar erkend dus???

Terug naar “Echtscheiding”