kinderen in buitenland

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

kinderen in buitenland

#1 , 27 jul 2019 15:33

beste mensen,

graag had ik willen weten of mijn dochter van 8 jaar met een andere persoon maar zonder mama naar het buitenland mag gaan zonder mijn toestemming.

de mama en ik zijn uit elkaar en wonen niet meer samen er is wel een omgangsrecht met vonnis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 27 jul 2019 15:36

Nee, zonder andere ouder moet er in principe een akkoordverklaring (afgestempeld door de gemeente: geldigheidsverklaring handtekening) van beide ouders meegeven, gezien de ouders gescheiden zijn.

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jul 2019 15:40

dus al ik mijn toestemming niet geef ga ze nergens, want daar helemaal geen vertrouwen in.

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 27 jul 2019 16:32

Nee, zonder andere ouder moet er in principe een akkoordverklaring (afgestempeld door de gemeente: geldigheidsverklaring handtekening) van beide ouders meegeven, gezien de ouders gescheiden zijn.
Op de luchthaven weet niemand dat de ouders gescheiden zijn. En de formulieren van toelating kunnen alleen door 1 ouder ingevuld zijn. Als de moeder dus zo een formulier invult, kan het kind naar buitenland met een andere meerderjarige.

Fons54
Berichten: 445

#5 , 27 jul 2019 16:34

dus al ik mijn toestemming niet geef ga ze nergens, want daar helemaal geen vertrouwen in.
Als je vermoedens hebt van ontvoering, laat je kinderen gewoon seinen. Ik weet waarover ik het heb....

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jul 2019 19:00

natuurlijk heb ik vermoedens .....wil niet dat mijn dochter van 8 zonder mijn toestemming het land verlaat zonder haar moeder.

Terug naar “Echtscheiding”