Verhuis ex naar eigen land. Wat met baby?

Marc1010
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuis ex naar eigen land. Wat met baby?

#1 , 23 jul 2019 14:35

Dag allen,

Momenteel wonen we nog samen in België maar m'n (ex) vriendin heeft besloten terug in Nederland te gaan wonen. Zo ongeveer een 40km en 35 minuten van ons huidig adres. Zelfs als dit ten koste is van onze relatie besluit ze door te zetten.
Ze woont sinds 2 jaar bij mij in België. Ondertussen hebben we ook een geweldige dochter van 10 maandjes.
We zijn niet getrouwd en niet wettelijk samenwonend.
Dochtertje heeft uiteraard de Belgische nationaliteit en na geboorte hebben we ook in NL de nationaliteit aangevraagd en gekregen voor de komende 5 jaar. Daarna is, als ik mij niet vergis, terug toestemming nodig van beide ouders om dit opnieuw aan te vragen.
Kan ze zomaar ons kleintje meenemen en daar gaan wonen? Dit wil ik helemaal niet. Ik ben wel bereid een regeling uit te werken maar wel dat het ze hier blijft ingeschreven. En wat als ze over 1,5 jaar naar school zal gaan? Ik wil ook graag dat ze dichtbij een sociaal leven kan uitbouwen en niet dat haar schoolvriendjes ergens tussenin op een afstand van 20km wonen. Totaal niet praktisch en alleen maar belastend voor ons allen lijkt me.

Iemand met advies en verduidelijking?

Dankjewel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 23 jul 2019 20:00

Zolang ze hier nog woont is de BE jeugdrechtbank bevoegd.
Woont ze bij moeder in NL dan gelden die regels die iets minder ruim zijn voor vaders.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2019 20:15

Ik raad u aan om de volgende link te lezen

http://www.agii.be/thema/vreemdelingenr ... delijkheid
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”