Onttrekking ouderlijk gezag

Benmaarpapa
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Onttrekking ouderlijk gezag

#1 , 09 jul 2019 14:46

Ik heb ouderlijk gezag, mijn ex is op reis naar het buitenland maar wil mij niet inlichten naar waar en hoe lang ze wegblijven. Wat kan ik ondernemen? Kan ik klacht neerleggen bij de politie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 09 jul 2019 15:03

Binnen haar omgangstijd met de kinderen heeft de andere ouder geen meldingsplicht aan u mbt waar en wanneer zij met de kinderen verblijft. Zolang de kinderen tijdig beschikbaar zijn voor de verblijfswissel is er juridisch niets aan de hand. U kan dus ook geen klacht neerleggen. Het is wel zo dat in soepel co-ouderschap transparante communicatie wel redelijkerwijs te verwachten is. Het maakt de omgang en het nemen van ouderlijke beslissingen makkelijk en aangenaam. Daar gedijen de kinderen natuurlijk het best onder. Dus stuur na de reis best een vriendelijk mailtje naar de andere ouder met deze argumenten en dat u het uiteraard ook zelf zo zal doen bij een reis. Meldt er bij dat dit ook praktische voordelen heeft: bijvoorbeeld als er iets ernstigs zou voorvallen op reis of een vlucht geannuleerd. Dan kan de andere ouder pro-actief mee helpen de oplossing te realiseren. Het gaat per slot wel over jullie gezamenlijke kinderen. Maar strafbaar is het dus niet als de andere ouder hier niet aan wil meewerken

Benmaarpapa
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2019 15:56

Was een klein detail vergeten dat voor een groot verschil zorgt.. Zij woont in Nederland

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 17 jul 2019 10:33

Kinderen wonen bij u dan BE rechtbank als eerste bevoegd maar zoals als @Eylis heeft geschreven. Het is haar tijdspanne.

Terug naar “Echtscheiding”