Achterstallige alimentatie voor ex-partner

lorelei
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Achterstallige alimentatie voor ex-partner

#1 , 25 jun 2019 12:25

Mijn ex heeft zeer groot bedrag aan achterstallige alimentatie ondertussen, advocaten zijn al jaren(sedert 2016) aan het bemiddelen maar ondertussen moet ik maar zien rond te komen.
Wordt ik op dat bedrag (groter dan 40 000 euro ondertussen) belast? Heb ergens gelezen dat achterstal door fiscus niet wordt belast of toch maar tot 3 maanden. In verleden heeft hij ook al achterstal gehad en kreeg ik reuze rekening gepresenteerd door zijn gedrag en dan nog procedure beslag rechter die ik had gewonnen maar na aftrek advocaatkosten had ik niets meer over. Ik weet ook dat er verjaring van 5 jaar is en dat normaal 80% belastbaar is maar wat met die achterstal......

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lorelei
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2019 15:15

Er is wel degelijk een vonnis voor dat onderhoudsgeld waarin bedrag werd vastgesteld in 2012 (is geen EOT). De bemiddelingen zijn in het kader van globale regeling die mijn ex wenst te samen met vereffening-verdeling waarvoor notaris is aangesteld sedert 2012 en waar ook nog niets is gebeurd.(nieuwe wetgeving ging pas 4 dagen later van kracht)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”