Alimentatie en verhoogd kindergeld

Whm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie en verhoogd kindergeld

#1 , 16 jun 2019 13:55

Na een relatie van 14 jaar hebben we besloten uit elkaar te gaan. Wij hebben samen 2 kinderen waarvan de oudste mentaal gehandicapt. De regeling is dat de kinderen bij mij verblijven behalve 2 weekends en 2 keer woensdagnamiddag tot donderdagochtend.
De kinderen staan bij mij tenlaste en ik krijg het kindergeld ( ook het verhoogd kindergeld voor de handicap van mijn zoon). Ik zou graag hebben dat hun vader meer inspringt, maar hij zegt dat dat voor hem niet lukt. Hij heeft namelijk een leven opgebouwd en heeft hobby’s ( zo zegt hij zelf). Dus ik vind dit geen eerlijke verdeling want hij heeft de kinderen bijna nooit en hij betaald ook geen alimentatie. Zou het kunnen dat hij niets hoeft te betalen aangezien ik het verhoogde kindergeld al krijg? Hij zegt ook dat als er een andere verdeling komt van de kinderen, hij mijn oudste zoon op internaat wil zetten omdat hij er niet mee om kan. Kan het zijn dat een rechter die maatregel toch oplegt?

Alvast bedankt om mijn vraag te lezen.

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 16 jun 2019 23:18

Neen, hij moet zo wie zo tussenkomen staat dat niet in het vonnis.
Hobby's die boven zijn kinderen gaan ???????

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”