Co ouderschap

Freya1986
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Co ouderschap

#1 , 07 jun 2019 11:38

Ik en mijn partner gaan uit elkaar maar we gaan waarschijnlijk op meer dan 50km uit elkaar gaan wonen en mits we in ploegen werken is dit niet simpel voor de kinderen.nu vroeg ik mij of of kinderen naar 2 scholen mogen gaan zodat er toch co ouderschap mogelijk is. Mits mijn partner franstalig is zouden ze 1 week franse school en dan 1 week nederlandse school. Laten ze dit toe of gebeurt dit helemaal niet meer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2019 18:56

De meeste scholen gaan hier niet mee akkoord. Dat is logisch ook. Hoewel er een leerplan is, de scholen zitten altijd met verschillen. De ene school zit vb. Met wiskunde al verder dan de andere school op hetzelfde moment... best een school kiezen in het midden

eylis
Berichten: 8837

#3 , 07 jun 2019 19:01

De beide ministeries van onderwijs staan dit niet toe. Enkel als een kind verhuist of een tijdelijke (eenmalige) periode op een ander adres verblijft (bijvoorbeeld bij ziekte) dan mag dit. Maar dan schrijf je letterlijk je kind voor die periode uit de oorspronkelijke school en schrijf je het kind in in de nieuwe school. dus week om week wisselen is niet mogelijk. Dat heeft met een heel aantal factoren te maken. en de belangrijkste is wel dat de leerplannen nooit op elkaar aansluiten. bovendien kan je al helemaal niet heen en weer switchen tussen twee scholen die elk ressorteren onder een ander Ministerie. Het Vlaams onderwijs en het Waals onderwijs hebben élk hun eigen minister en departement van onderwijs. Het kan eenvoudigweg niet. en het verbaast me een beetje dat u zelf denkt dat dit voor de opleidingskansen van uw kind een goede oplossing zou kunnen zijn.

Reclame

Freya1986
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jun 2019 21:41

Neen kzeg niet dat dit een perfect oplossing is maar vind het veel belangrijker dat mijn kind zijn vader 1 op de 2 ziet dan dat hij naar 2 scholen zou moeten omdat em perfect tweetalig is. En omdat ik had gelezen dat dit gebeurt vroeg ik mij dit af maar idd omdat ze elk hun leerplan zullen hebben zal dit niet mogelijk zijn. Dus ga ik andere oplossing zoeken.bedankt voor de info

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 11 jun 2019 14:17

Bij vrienden van ons spreekt vader Frans tegen kinderen en moeder Nederlands.

Terug naar “Echtscheiding”