Vergissing eindvonnis verblijfsregeling kind

IVG1986
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vergissing eindvonnis verblijfsregeling kind

#1 , 02 jun 2019 16:53

Ik heb een vonnis gekregen van de rechtbank mbt verblijfsregeling (week-week regeling en elke woe nm bij mij) van mijn minderjarige zoon.

De rechter (of de griffie) heeft zich echter vergist.. er staat:
‘zegt voor recht dat dit kind bij de moeder gehuisvest blijft en aldaar in het bevolkingsregister blijft ingeschreven om er zijn hoofdverblijfplaats te hebben’

Mijn kind heeft zijn hoofdverblijf echter altijd bij de vader gehad en nooit bij mij. Dus ik vermoed dat dit om een vergissing gaat.

Mijn vraag:
Kan dit vonnis nog ‘verbeterd’ worden zonder dat er in beroep gegaan word? Of heb ik vanaf nu het hoofdverblijf?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 02 jun 2019 17:11

Gerechtelijk Wetboek, HOOFDSTUK III. _ Vonnissen en arresten.

Art. 19.Het vonnis is een eindvonnis in zover daarmee de rechtsmacht van de rechter over een geschilpunt uitgeput is, behoudens de rechtsmiddelen bij de wet bepaald.
[1 De rechter die zijn rechtsmacht over een geschilpunt heeft uitgeput, kan ter zake niet meer worden
geadiëerd, behoudens de bij dit Wetboek bepaalde uitzonderingen.]1
(Alvorens recht te doen, kan de rechter, in elke stand van de rechtspleging, een voorafgaande maatregel bevelen om de vordering te onderzoeken of een tussengeschil te regelen dat betrekking heeft op een dergelijke maatregel, dan wel de toestand van de partijen voorlopig te regelen. De meest gerede partij kan hiertoe de zaak in elke stand van het geding voor de rechter brengen bij eenvoudig schriftelijk verzoek neergelegd ter of toegezonden aan de griffie [2 in zoveel exemplaren als er partijen in het geding zijn, vermeerderd met één]2; de griffier roept de partijen en, in voorkomend geval, hun advocaat op bij gewone brief of, ingeval de partij verstek heeft laten gaan op de inleidingszitting en geen advocaat heeft, bij gerechtsbrief.) [2 Bij deze oproeping wordt een exemplaar van het verzoek gevoegd.]2 <W 2007-04-26/71, art. 2, 009; Inwerkingtreding : 22-06-2007>
----------
(1)<W 2014-02-28/25, art. 2, 014; Inwerkingtreding : 03-02-2014>
(2)<W 2017-07-06/24, art. 128, 020; Inwerkingtreding : 03-08-2017>

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”