Mijn vrouw dreigt me te vernederen/vernietigen

cestlavie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mijn vrouw dreigt me te vernederen/vernietigen

#1 , 01 jun 2019 17:41

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik gevoelens voor een collega. Met deze collega ben ik enkele keren iets gaan drinken en gaan eten. Er is niks gebeurd omdat ik me heb ingehouden want ik ben getrouwd. Omdat ik getrouwd ben heeft de collega contact buiten het werk verbroken, hetgeen hard aankwam. Ik ben me er wel van bewust dat mijn acties ongepast waren.

Mijn vrouw heeft onlangs in mijn persoonlijke computer zitten snuisteren en heeft daar een gesprek gevonden tussen een vriendin en mij waar ik beken dat ik gevoelens had voor die collega, dat ik met haar uitgegaan ben maar dat er niks gebeurd is (kussen of seks) en dat ik niet zeker ben van mijn relatie. Mijn vrouw heeft foto's van die gesprekken genomen en bezit die nu op haar GSM. Ze dreigt er nu mee:

- om die gesprekken openbaar te maken en te delen met mijn collega's;
- ze eventueel te gebruiken in een rechtszaak om me te 'vernietigen'.

Ik had graag geweten of:
- het strafbaar is om die gesprekken te delen;
- zulk materiaal tegen me kan gebruikt worden in een rechtszaak bij een scheiding en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 22 jun 2019 19:24

Op uw computer snuisteren is niet strafbaar.
Het voortvertellen op zich evenmin maar dan alleen aan haar advocaat en bij de rechtbank.
Op zich moeten de feiten die ze vertelt een inbreuk uitmaken laster en of eerroof zijn of lasterlijke aantijgingen. Is meestal een feitenkwestie.
Kenbaar maken aan uw collega's zou dus wel eens strafbaar zijn.
Gebruiken in een rechtszaak kan dus wel...maar of de rechtbank daar rekening gaat mee houden????

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”