Wat zijn mijn rechten?

Just_Me
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat zijn mijn rechten?

#1 , 30 mei 2019 21:55

Hallo,

Ik ben een mama van 28 jaar met 4 kindjes, waarvan 2 uit een eerdere relatie en 2 van mij en mijn huidige partner.
Ik ben afkomstig van Nederland en nu ruim 3 jaar wonend in België. Mijn partner is belg.
Ik wil heel dringend advies of tips, het zit namelijk zo dat de relatie tussen mij en mijn partner op ontploffen staat.
Zeker nu dat mijn dochter 12 jaar (niet zijn kind) verteld heeft dat hij mijn zoontje van 7 jaar, toen ik even niet thuis was, op de grond heeft gegooid omdat hij niet luisterde.
Mijn zoontje van 7 heeft ADHD en DCD.
Ik merk dat mijn partner steeds vaker agressief word, niet alleen naar de kinderen, ook naar mij en ook naar situaties in zijn omgeving, zo heeft hij een keukenkast in elkaar geklopt omdat hij zijn hoofd er tegenaan stoote.
Ik begin nu echt sinds kort te merken dat mijn 2 oudste kinderen bang van hem beginnen te worden en ik vermoed dat ze mij heel veel niet durven te vertellen, uit angst dat hij iets gaat doen waarschijnlijk. Ik wil heel graag weg, maar ik weet niet waar naartoe of wat mijn rechten zijn als moeder, want ik wil ook niet dat hij straks onze gezamenlijke kinderen op gaat eisen, ook al is hij de vader.
Ik heb zelf op het moment een invaliditeit van de FOD door een auto ongeluk en mijn inkomsten zijn zodanig afgetrokken vanwege zijn loon, daardoor hou ik maar 52 euro over per maand en heb ik enkel de kinderbijslag wat ik ontvang. Hiervan kan ik geen huis gaan huren.
Dit word uiteraard aangevuld zodra wij uit elkaar zijn, maar dat gebeurd pas als wij ook niet meer onder 1 dak wonen.
Ik heb verder niks hier rond mij heen.
Kan iemand mij helpen?? Mij de goede richting op sturen want ik weet niet waar ik heen kan of waar te beginnen.
Heel erg bedankt.
Een wanhopige mama !!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding