verdeling nieuw aangekochte auto

boster
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verdeling nieuw aangekochte auto

#1 , 29 mei 2019 22:33

op 7 mei 2018 kochten we een nieuwe auto,een hyundaiI30 1.6 Crdi
mijn partner en ik , wettelijk samenwonend,schreven de auto in op mijn naam, alsook de verzekering en nummerplaat, ze heeft gelijk met deze auto haar rijbewijs gehaald--de autolening sloten we af op beide namen, 14 maart 2019 werd ik opgebeld door haar dat ze na haar werk niet meer zou naar huis komen en de relatie tussen ons gedaan was, ze reed toen van haar werk naar haar huidige adres waar ze sedertdien inwoont bij haar dochter, ze stopte de wettelijke samenwoonst via attest op de gemeente--sindsdien heeft ze de auto niet meer teruggebracht, ik kocht mij noodzakelijk een andere,oude auto aan omdat zij weigert de nieuwe terug te brengen, ze betaald de auto verder af, betaald ook de verzekering die op mijn naam staat verder , ze wil nu de auto overnemen maar dit kan ze niet omdat Record Bank niet toestaat mij uit die financiering te schrappen die loopt tot 2023,zij weer 780 euro BIV +taks moet betalen +nieuwe nummerplaat aanschaffen op haar naam en door haar recentelijk rijbewijs een dure verzekeringspremie moet aanschaffen- auto kan niet verkocht worden omwille van de nieuwe diesel wetten en een verlies gaat boeken op de verkoopprijs van 4 a 5000 euro wat ik en zij niet willen, ik wil dat ze mij de auto terug brengt dat ik hem verder betaal , minste kosten en wat zij weigert, het is een speelbal geworden in de afronding van onze relatie en ,wat is de meest denkbare piste die ik moet volgen>? hoe kan ik deze onenigheid over die auto stoppen,welke weg loet ik volgen?
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2019 09:17

Op wiens naam staat de factuur ?
Dit is het papier dat telt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 mei 2019 18:39

op 7 mei 2018 kochten we een nieuwe auto,een hyundaiI30 1.6 Crdi
zij weigert de nieuwe terug te brengen, ze betaald de auto verder af, betaald ook de verzekering die op mijn naam staat verder , ze wil nu de auto overnemen maar dit kan ze niet omdat Record Bank niet toestaat mij uit die financiering te schrappen die loopt tot 2023
Jullie zullen onder jullie 2 moeten uitmaken wie de wagen houdt en verder betaalt ...
Deze persoon koopt de bestaande financiering af.

Het is een erg ongezonde situatie dat u beiden de financiering moet voldoen, terwijl er maar 1 ze feitelijk afbetaalt én het voertuig bezit. Als zij niet correct betaalt, komt men ook bij u de overschot halen ...


De eigenaar/ voornaamste gebruiker moet in jullie geval de auto inschrijven - dit is een wettelijke verplichting.

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 99-hs2afd2
Indien er verschillende eigenaars zijn die het voertuig wensen in te schrijven, hetzij individueel, hetzij gezamenlijk, mag enkel de eigenaar die de voornaamste gebruiker van het voertuig is, optreden als aanvrager.

zij weer 780 euro BIV +taks moet betalen +nieuwe nummerplaat aanschaffen op haar naam en door haar recentelijk rijbewijs een dure verzekeringspremie moet aanschaffen-
Dat is een probleem dat ze zelf veroorzaakt heeft door plots de relatie plots te verbreken en gelijk ook het wettelijk samenwonen te beëindigen.
Anders kon ze de nummerplaat nog op haar naam laten zetten, overdracht naar partner, zonder BIV te betalen.
Nu niet meer ...

Artikel 25

§ 1. Een gewone kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen getroffen in uitvoering van artikel 21 mag met instemming van de houder ervan worden overgedragen op naam van de echtgenoot, van de wettelijke samenwonende, of van één van de kinderen van de houder, indien het voertuig van de houder of een ander voertuig tegelijkertijd wordt ingeschreven onder het nummer van die kentekenplaat.



Ik kan u maar 1 raad geven:
Stop de inschrijving op uw naam, en stop ook de verzekering op uw naam, als u geen controle over het voertuig heeft :!:
Goedschiks (liefst) als het kan, kwaadschiks als het moet.
Met bewijs van schrapping nummerplaat, kan u de verzekering stoppen.


Als houder van de nummerplaat, komen alle verkeersinbreuken bij u terecht.
Aangezien u niet de bestuurder kan zijn, bent u verplicht informatie over de bestuurder over te maken aan de politie, of u draait er zelf voor op.
Maar u heeft eigenlijk geen énkel idee wie er werkelijk met dat voertuig rijdt.


Elk ongeval met dit voertuig, komt op uw conto bij de verzekering.
Uw ex staat hopelijk als gebruikelijk (en niet occasioneel) bestuurder op verzekering ?
Anders kan het nog verzekeringsfraude worden ook: premie niet berekend op het feitelijke verzekeringsrisico.
Aangezien premie ook afhangt van woonplaats, kan een verhuis door uw ex ook de premie wijzigen.


Dit zijn 3 onhoudbare situaties (lening, inschrijving, verzekering), waaraan u een einde dient te maken voor ze in uw gezicht ontploffen ...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”