Belastingen heeft 'Kinderen ten laste' gewijzigd naar de ex

Knabbel123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Belastingen heeft 'Kinderen ten laste' gewijzigd naar de ex

#1 , 27 mei 2019 11:03

Ik heb een vraag ivm kinderen ten laste op de belastingbrief. Ik hoop dat iemand me hier meer duidelijkheid kan geven.

Eind 2016 was ik officieel gescheiden. Volgens het vonnis had ik de kinderen ten laste en was er ook nog GEEN co-ouderschap. De ex heeft wel moeilijk gedaan met zijn domicilie en na een onderzoek door FOD Binnenlandse zaken is dat gedeeltelijk me terugwerkende kracht aangepast. Het had november 2016 moeten zijn maar is uiteindelijk 2 januari 2017 geworden.

Bij het invoeren van de laatste belastingen is er naar het vonnis gekeken namelijk GEEN co-ouderschap en ik beide kinderen fiscaal ten laste. Ik heb zelfs vooraf een mail gestuurd dat ik vermoedde dat de ex zou proberen om de kinderen bij hem ten laste te zetten.

Toen de berekening door de belastingen toe kwam stonden de kinderen NIET meer bij mij ten laste wat een verschil van zo'n 2000€ maakte wat voor ons heel veel geld is op het moment.

Ik ben 2 weken geleden bij de belastingen langs gegaan en de mevrouw daar was heel begripvol en behulpzaam en heeft de vonnissen doorgenomen en gaf de indruk dat dit zeker rechtgezet ging worden.

Toen ik een week later polste was het minder positief. Ze moest nog kijken OF ze het recht mocht zetten.

Weet iemand hier raad? Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding