Domiciliëringsadres kinderen wijzigen/EOT

MiekeB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domiciliëringsadres kinderen wijzigen/EOT

#1 , 23 mei 2019 14:41

Hallo,

Begin februari ondertekende ik onze EOT. Dit gebeurde bij een notaris die bevriend was met mijn man. De opstelling is gebeurd op enkele weken tijd, terwijl we nog eigenlijk in het heetst van de strijd zaten. Ik nam de beslissing om weg te gaan, voelde me dan schuldig en heb op alle vlak zeer veel toegevingen gedaan. Waarom? Door het schuldgevoel, maar ook omdat de verbale agressie groot was en ik zo snel mogelijk weg wou. Hij dreigde mij ook volledig zonder geld en zonder huis te zetten en ik.... ik wou gewoon zaken afhandelen (zonder door te zetten in de zaken waar ik recht op had/heb)

Op gebied van de kinderen zit ik nu wel met enkele bedenkingen, vragen, "knagingen"...
- Aangezien ik verhuisde (ook andere gemeente, juist naar de vorige) ging ik ermee akkoord om de kinderen bij hem gedomicilieerd te laten. Dit omdat ze aan een gezondheidscentrum verbonden zijn, omdat de school in die gemeente ligt en gewoon omdat ik niet het gevoel wou geven dat ik hen wegtrok uit hun vaste habitat.
Nu alles bekoeld is, kom ik tot de conclusie dat ik hier helemaal niet mee akkoord wil zijn. Het feit dat de kinderen niet bij mij gedomicilieerd staan, wringt enorm en ik wil dit veranderen. Er is een eerste handtekening gezet, eind juni is het het verlijden van de akte. Wat kan ik doen?

- Van bij de eerste aanzet tot de EOT zei mijn toekomstige ex dat hij GEEN onderhoudsgeld of alimentatie ging betalen. Ook hier ben ik stel ik mij nu vragen bij. Mijn man verdient 2300 netto + een klein % op de gedraaide winst van de maand. Ik verdien 1850 netto. Mag en kan ik aanspraak maken op extra ondersteuning van hem? Mijn ex vindt dat ik er sowieso geen recht op heb omdat ik zijn leven kapot maakte. We betalen elke maand 50 euro op een gezamenlijke kindrekening, maar verder doet hij geen extra financiële inspanning.

Al bedankt voor wat tips, tricks, uitleg! De notaris waar we bij zitten , is bijzonder eenzijdig en heeft over zeer weinig zaken uitleg gegeven. Hij gaf ook mijn ex in zijn voorstellen gelijk...

mvg,
Mieke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2019 20:41

Morgen misschien best eigen notaris nemen ... die zal uitleggen wat nog kan.
JurecaBE moderator

Mathieu Rutten

#3 , 23 mei 2019 21:54

Waar wonen/verblijven de kinderen effectief?

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 23 mei 2019 23:40

Beste

U heeft natuurlijk wel een EOT getekend. Bedenkingen hebben nadat je een akkoord getekend hebt kan natuurlijk altijd. Maar je bent er wel aan gebonden tot je een ander akkoord maakt, of tot een rechtbank je gelijk geeft. Alimentatie naar jou als ex is weinig waarschijnlijk. Primo moet ook dat afgesproken worden in de EOT. En zelfs in geval van echtscheiding op basis van onherstelbare ontwrichting zal enkel alimentatie aan de ex worden toegekend indien die bewijst behoeftig te zijn. Uw inkomen kan bezwaarlijk als behoeftig worden beschouwd...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”