invullen aangifte nalatenschap

gerda58
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

invullen aangifte nalatenschap

#1 , 17 mei 2019 12:22

mijn vader is 2 jaar geleden overleden, mijn moeder was vruchtgebruiker en mijn broer en ik blote eigenaar. Mijn moeder is 2 maanden geleden ook overleden waardoor mijn broer en ik nu volle eigenaar zijn, elk voor de helft.
ik weet niet of ik op pag 10 bij gemeenschappelijk vermogen iets moet invullen of enkel bij eigen vermogen.
op pag 9 staat : als de overledende gehuwd was onder een stelsel van gemeenschap van goederen dan moet het gemeeschappelijk en eigen vermogen ingevuld worden. Er staat echter niet wat indien de overledene weduwe was of speelt dit geen rol?

dan moet ik ook nog de uitdoving van het vruchtgebruik invullen. wat vul ik in bij: bron vruchtgebruik? overlijden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 17 mei 2019 19:53

Uw moeder was weduwe bij haar overlijden: er is dus niets gemeenschappelijk meer. Alles behoort tot het eigen vermogen. Zo ook haar helft van de woning.
Voor de andere helft moet u idd overdracht vruchtgebruik vermelden : zoals het is.
Het vruchtgebruik van vaders helft voegt zich nu kosteloos bij de blote eigendom van de kinderen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

gerda58
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mei 2019 12:25

Super bedankt
Mss heb ik later nog wel wat vragen

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”