spaarrekening kinderen: voorwaarden geldopname

Mss Right
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

spaarrekening kinderen: voorwaarden geldopname

#1 , 10 mei 2019 19:51

Hallo,

Wat zijn de voorwaarden om geld op te nemen van de spaarrekening van de kinderen? Het moet in hun belang zijn. Stel, het is in hun belang, je koopt iets voor hun. Zijn er dan nog bijkomende voorwaarden? Moet je bijvoorbeeld kunnen aantonen dat je zelf niet genoeg geld hebt om dit te bekostigen? Welke "belangen" zijn dit dan vb? Zijn medische kosten ook toegestaan?

Ter verduidelijking: zelf wil ik NIET aan deze spaarrekening komen, ex wil niet meer betalen voor medische kosten en geeft me toestemming om de kosten (die we samen horen te dragen) van deze rekening te halen (die ik ook meebeheer) Deze spaarrekening bestaat uit gelden die enkel hij hier heeft opgezet. Daarom vindt hij dat dit zijn geld is en omdat het, in zijn ogen, in het belang is van het kind, mag daar geld van worden gehaald om zijn deel van de kosten te betalen.

Kan hij trouwens zomaar weigeren van zijn eigen rekening de kosten te betalen en mij het geld van de rekening van het kind te laten halen? Heeft hij dus een bewijslast waarbij duidelijk is dat hij niet genoeg geld heeft om dit te betalen?

Als ik dit zou aanvechten, kan ik dan bij het vredegerecht terecht?

Bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding