verkoop eigendom

Pixa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

verkoop eigendom

#1 , 10 mei 2019 13:59

Het eigendom van mij en mijn ex staat te koop via een immo kantoor.
Daar we gescheiden zijn, hebben ze bij beiden moeten langs gaan om het contract te laten tekenen.
Nu 4 maanden later zou ik willen dat de termijn na zes maanden opgezegd word en had er graag een ander immo kantoor voor aangesteld.
Nu weigert mijn ex alle medewerking daaromtrent.
Kan ik éénzijdig het contract aangetekend stopzetten of dient mijn ex dit ook te ondertekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mei 2019 14:19

U kunt eenzijdig uw mandaat intrekken tegenover het immokantoor. Zonder mandaat van alle eigenaars kan hij immers het huis niet verkopen.

Aan de andere kant is uw ex niet verplicht om haar mandaat te geven aan een ander immokantoor.

Pixa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2019 08:12

Wat als ik mijn mandaat intrek en zij wil niet (is zo goed of zeker want er valt niet mee te praten), hoe moet het dan verder met de verkoop?

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 12 mei 2019 12:38

Beste

Op dat ogenblik zal u een openbare verkoop moeten vorderen voor de rechtbank. Vraag is of u niet beter het hudige immokantoor laat verder doen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”