narcisme

Vixen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

narcisme

#1 , 03 mei 2019 21:14

Hoi,
Ik heb een narcistische ex die steeds in de slachtofferrol kruipt en iedereen achter zich heeft staan. Uiteraard heeft hij de consulent rond zijn vinger gedraaid waardoor mijn zoon en ik met onze rug tegen de muur staan. Mijn advocaat baseert zich enkel op de verslagen en vindt dat ik mijn ex de hand moet reiken en het verleden gewoon moet laten voor wat het is. Hij kan zich niet voorstellen dat mijn verhalen waar zijn en die van mijn ex gelogen. Ik zoek bij deze een advocaat die ervaring heeft met narcisme en begrijpt dat ik niet degene ben die gek is maar dat de tegenpartij een fantastische manipulator is. Mijn zoon is het grootste slachtoffer in dit verhaal en dit moet echt stoppen.
mvg
Vixen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 03 mei 2019 21:38

Eens lezen:
https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... t-herkent/
Misschien beter een psychologisch of psychiatrisch verslag overmaken aan de rechtbank en uw advocaat.
Zodat voor de rechtbank een sociaal psychiatrisch onderzoek kan gevraagd worden.
Een advocaat die ook psychologie en of criminologie heeft gestuurd zal dat wel begrijpen.

Vixen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2019 16:59

De rechtbank is van mening dat hij niet naar een psycholoog want ze geloven hem op zijn woord door zijn 'belangrijke' positie in de maatschappij. Hoe kan ik dan bewijzen dat hij aan een stoornis lijdt ?

Reclame

reynkust
Berichten: 191

#4 , 05 mei 2019 19:00

begrijp u zeer goed. Mijn schoonzoon is een narcist. Vernederd de moeder en zijn kinderen; Via clb, caw en VK onderzoek geopend voor kindermishandeling(psyschisch)
Resultaat na 3 ondervragingen van kinderen, en mijn dochter EN weigering van schoonzoon ommee te werken ; NIETS ????????
Het VK antwoord na 3 maand nog niet op mails . Dus zoals ge leest een narcist mag doen wat hij wil, de andere zal luisteren en dat is het dan;
De oudste zoon is nu op zoek naar een prive psycholoog wegens onkunde van al deze diensten, Zeer spijtig, en hier zijn dan wachttjden van 1 jaar, schandelijk
Maar ja, er moet eerst iets gebeuren

reynkust
Berichten: 191

#5 , 05 mei 2019 19:03

sorry, narcisme bestaat niet

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 05 mei 2019 19:37

De rechtbank is van mening dat hij niet naar een psycholoog want ze geloven hem op zijn woord door zijn 'belangrijke' positie in de maatschappij. Hoe kan ik dan bewijzen dat hij aan een stoornis lijdt ?
Heeft de Rechtbank dat zo letterlijk geformuleerd? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Vixen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mei 2019 14:06

De consulente heeft inderdaad letterlijk gezegd dat hij gezien zijn positie een integer man is die niet liegt.

LeenW
Berichten: 12811

#8 , 10 mei 2019 14:12

Narcisme is op zich geen bewijs van liegen of waarheid, dus met aan te tonen dat hij een narcist is, gaat u in feite niets bereiken.

eylis
Berichten: 8836

#9 , 10 mei 2019 15:23

Narcisme is bovendien geen mentale stoornis of aandoening. Het is een uiterst vervelende karaktertrek die noch reden kunnen zijn om iemand zijn (ouderlijke) rechten te kunnen ontnemen. noch dat er een verplichte psychiatrische behandeling kan geëist worden. Om de eenvoudige reden dat de DSM IV diagnoselijst narcisme niet erkent als aandoening.

Wat wel kan is dat in combinatie met deze karaktertrek echte stoornissen gepaard gaan. Bepaalde DSM IV mentale aandoeningen gaan vaak samen met een narcistisch profiel. En dat zou onderzocht moeten kunnen worden. Een "consulent" of een "psycholoog" kan dat niet. Zij zijn daar gewoonweg niet voor bevoegd, want zij zijn geen dokters.

Een psychiater kan dat wel met wetenschappelijk verantwoorde onderzoeksmethoden. En dat bedoelt Fransisc dus: vraag een psychiatrisch sociaal onderzoek aan via het gerecht. Wie er ook tegen mag zijn: alleen een psychiater kan/mag dat beoordelen . Succes!

reynkust
Berichten: 191

#10 , 14 mei 2019 18:26

En denkt ge nu allen dat deze narcist (sorry voor het woord) zich vrijwillig gaat laten onderzoeken.??? In geen honderd jaar; En daar mee is dan de kous af. Sorry, spreek van ondervinding, als hij weigert om mee te werken en dat zal hij doen, kunt ge alles beter vergeten. Narcist of gene narcist , ze hebben altijd gelijk toch hier in Belgie

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 14 mei 2019 19:18

De meeste politici zijn narcisten, moeten we nu tegelijk aannemen dat het psychoten zijn?

"Narcist of gene narcist , ze hebben altijd gelijk toch hier in Belgie".
Dus iedereen heeft gelijk in België?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

reynkust
Berichten: 191

#12 , 14 mei 2019 20:36

het enige wat ik wilde zeggen, Een narcist doet zijn eigen zin, zal nooit naar psychiater gaan , en ten tweede in Nederland word narcisme wel beter erkend, en begrepen dan in Belgie (waar het wordt ontkend dat het bestaat). Bovendien bestaat narcisme niet in Belgie (dus uw politiekers???)
De andere zaken die U schrijft zijn uw woorden. En de laatste tijd stel ik toch vast dat in Belgie , de juridische wereld wel fel onder druk staat naar aanleiding van de recente gebeurtenissen (er moet eerst iets gebeuren vooraleer men het serieus neemt) in Belgie, En dat is meestal een heikel punt bij de behandeling van problemen met narcisten.
En iedere belg is gelijk voor de wet voor zover ik weet , en mag zeggen wat hij denkt
En niet iedereen heeft geen gelijk met wat hij uitkraamt, ook politiekers niet
en tenslotte narcisme bestaat niet (zoals hierboven beschreven-

Terug naar “Echtscheiding”