huisvredebreuk

imro
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huisvredebreuk

#1 , 01 mei 2019 14:51

Ik zit momenteel in een scheidingsprocedure. Mijn echtgenote heeft de echtelijke woning verlaten maar verschijnt te pas en te onpas aan de deur.
Daarnaast verschaft ze zich zonder mijn instemming toegang tot de woning.
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd maar ik draai alleen op voor de hypotheekkosten en overige verbruikskosten.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat ze zonder mijn instemming de woning betreedt om zo zaken te onttrekken aan de boedel?
Haar persoonlijke spullen heeft ze reeds lang meegenomen en heeft wat mij betreft geen reden meer om de woning te betreden.
Ze ontneemt mij op deze wijze het woongenot en betreedt mijn recht op privacy met voeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 01 mei 2019 14:52

Staat ze daar nog gedomicilieerd?

imro
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mei 2019 15:15

nee, ze heeft sinds 8 maar jl. een andere woning gehuurd.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 01 mei 2019 16:31

TS antwoordt " nee, ze heeft sinds 8 maar jl. een andere woning gehuurd." Dat betekent m.i. nog niet dat ze ook elders gedomicilieerd is . Toch even wachten met die cilinder tot men daar klaarheid in heeft ?

Terug naar “Echtscheiding”