scheiding

CXalculus
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

scheiding

#1 , 28 apr 2019 15:59

Enkele vragen over een specifiek scheidingsgeval:

1. Indien één van de partners via een officiële schenking van zijn moeder, een huis koopt, maar dit huis staat nu officieel beschreven als gemeenschap van goederen, hebben beide partners dan recht op de helft van de woning bij een scheiding?

2. Als het getrouwde koppel 150.000 euro op een gemeenschappelijke spaarrekening heeft, en 1 van de partners haalt de helft van dit bedrag af in angst dat de andere partner alles zou verbruiken bij aanvraag tot scheiding, moet ze deze dan terugstorten om de scheiding te finaliseren?

3. Bij een scheiding, moet de man het pensioen van de vrouw aanvullen als zij slechts 1.100 euro heeft per maand en hij 1.850 euro
pensioen per maand, na 28 jaar huwelijk, ondanks hij statutair NMBS medewerker was?

4. Hoe lang kan een scheiding maximaal duren in kennis dat de partner alles zal doen om deze te rekken?

Alvast dank voor het antwoord,
mvg.
CXalculus

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CXalculus
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 apr 2019 11:17

Beste Admin,

heb ik iets verkeerd gelezen ivm. de regels op dit forum of antwoord er gewoon niemand op mijn vraag, zodat ik notie heb ik een andere optie moet zoeken om de info te verkrijgen die ik nodig heb?

mvg.
CX

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 30 apr 2019 11:48

de mensen die hier op het forum zitten doen dit vrijwillig en op momenten dat zij vrije tijd hebben.

sommige mensen hebben slechts ervaring in bepaalde delen van de wetgeving (bijvoorbeeld verkeersrecht)

dat maakt dat een deftig antwoord van iemand met kennis van zaken soms een paar dagen uit kan blijven

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 apr 2019 11:51

Best eens het topic heropenen in het thema "echtscheiding". Of indien mogelijk de forumbeheerder dit topic laten verplaatsen.

Terug naar “Echtscheiding”