Herziening EOT na 6 jaar

hubke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Herziening EOT na 6 jaar

#1 , 16 apr 2019 16:13

Hallo
Mijn ex wil onze EOT herzien na 6 jaar ivm de allimentatie en omgangsregeling van de kinderen.
Nu zal het volgens haar alles op alles worden.
Mijn vragen zijn dus de volgende.
*Zij heeft een eigen woonst waarin ze in een juridische strijd verwikkeld is door niet betalen van lening en dergelijke,haar domicilie staat bij het ocmw en ze woont samen met de kinderen bij haar vriend die in een sociale koopwoning woont.
DIT is toch domiciliefraude of niet?
*Ook krijgt ze verhoogd kindergeld als alleenstaande.
Dit is toch ook fraude omdat ze eigenlijk niet alleenstaande is ?
*Kan ik dit meenemen in de onderhandelingen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 16 apr 2019 16:25

Misschien eens een analyse maken van het woordje EOT......?

hubke
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2019 16:44

EOT
Echtscheiding met onderlinge toestemming

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 16 apr 2019 17:15

Ingeschreven op het adres van een OCMW is een referentieadres. Hetgeen ik heb willen stellen is de nadruk leggen op ONDERLINGE TOESTEMMING, dit wil zeggen met wederzijds akkoord. U neemt toch wel zware woorden in de mond om tot een vergelijk te komen.

alicem
Berichten: 176
Locatie: gent

#5 , 30 apr 2019 16:09

Je moet geen zaken door elkaar halen.

Een verblijfsregeling kan herzien worden op basis van ernstige fouten van een ouder die de opvoeding van het kind in gevaar brengen. Alhoewel het natuurlijk niet correct is, brengt domiciliefraude geen kind in gevaar.
Alcoholisme, druggebruik, niet de nodige zorgen aan het kind kunnen besteden, dat zijn goeie redenen. Dus hier zou ik niet teveel over aanbrengen bij de rechtbank. Het geeft alleen maar aan dat je niet in staat bent om correcte te redeneren naar de kinderen toe.

Onderhoudsgelden wordne puur bepaald op basis van de kosten van de kinderen en de inkomsten van de ouders.

Je kan natuurlijk wel het OCMW inlichten over de domiciliefraude. In principe gaan die wel over tot controle.

Fons54
Berichten: 445

#6 , 04 mei 2019 15:10

Volgens mij is voor de TS de situatie goed zoals het nu is. Maar gezien de ex denkt meer alimentatie te kunnen krijgen en de kinderen misschien "afpakken", denkt TS om zich te kunnen verdedigen met de zaken die hij aanhaalt.

Laat je ex dreigen....ze heeft het nu waarschijnlijk moeilijk en probeert zich te verrijken met meer alimentatie. Maar een EOT wordt niet makkelijk gewijzigd, alleen als echt veranderde omstandigheden zijn, buiten de wil van de partners.
Mocht ze toch naar de rechtbank gaan, kan je dan zien hoe en wat....

Terug naar “Echtscheiding”