Scheiding

Nmarch0
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scheiding

#1 , 15 apr 2019 15:28

Kan er iemand mij zeggen of je als je de scheiding aanvraagd van tafel en bed je nog op het zelfde adres mag wonen als de partner. Ik ben verplicht om dit aan te vragen daar hij schulden aan het maken is en ik hiervoor niet wil opdraaien. Ik heb echter niet de middelen om alleen te gaan wonen.
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 15 apr 2019 15:38

Feitelijke scheiding of zoals het in de volksmond nog genoemd wordt: scheiding van tafel en bed bestààt er precies uit dat je niet meer op hetzelfde adres gedomicilieerd bent zonder dat je wettelijk gescheiden bent. Ga je niet apart wonen, wel dan ben je ook niet feitelijk gescheiden. Bij een wettelijke scheiding kan je daarentegen wél op hetzelfde adres blijven wonen. Maar er klopt iets niet in je redenering: als je partner schulden maakt, moet je zo snel mogelijk naar een ander adres verhuizen. bij schulden kunnen namelijk alle meubelen en spullen in de woning in beslag genomen worden door de deurwaarder. en dan ben je nog veel meer kwijt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”