Moet ik onderhoudsbijdrage betalen voor kids voor de tijd dat ik zelf geen inkomen heb en zelf niet veel spaargeld?

richard01
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Moet ik onderhoudsbijdrage betalen voor kids voor de tijd dat ik zelf geen inkomen heb en zelf niet veel spaargeld?

#1 , 14 apr 2019 11:33

Ik ben nu feitelijk gescheiden en ik ga echt-scheiden.
Ik ben al enige tijd werkloos en ik heb momenteel geen (vervangend) inkomen (ik woon in NL).
Ik leef zelf van spaargeld op eigen rekening (~20k euro).
Ik kan mijn kids, nu en later, heel beperkt in tijd bij mij in huis hebben.

Moet ik voor deze periode van werkloosheid verplicht een onderhoudsbijdrage leveren,
hetzij nu meteen uit mijn spaargeld, of achteraf uit inkomen of uit vermogen, na de verdeling van onze rekeningen of uit-/verkoop van ons gezamenlijk huis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 14 apr 2019 14:30

dit is een Belgisch forum en hier is het Belgisch recht van toepassing

best dat u uw vraag stelt op https://rechtenforum.nl/

richard01
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2019 08:12

Ik ben in Belgie getrouwd met een Vlaamse, dus dit valt wel degelijk onder Belgisch recht

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 15 apr 2019 20:06

Beste

Kinderen moeten ook eten, school lopen, gekleed worden. Zelfs als de ouders werkloos zijn... Het zal de rechtbank zijn die in voorkomend geval de betaalmodaliteiten vastlegt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Echtscheiding”